Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MANYETİK REZONANS GÖRÜNTÜLEME- 2: UYGULAMALAR İkinci Düzey BMM 616 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. KAZIM ZİYA GÜMÜŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrenciye Manyetik Rezonans Görüntülemenin uygulamarı hakkında bilgi vermektir.
Dersin Tanımı Manyetik Rezonans Görüntülemenin uygulamaları

Dersin İçeriği
1 Pulse Diagramları ve Spin Eko Sekansı
2 Turbo Spin Eko (TSE) Sekansı
3 Gradient Eko Sekanslari: Spoiled
4 Gradient Eko Sekanslari: Rewound
5 MR Anjiyografi: TOF
6 MR Anjiyografi: PCA ve CE
7 MR Spektroskopisi: SVS
8 MR Spektroskopisi: Kantitasyon
9 Fonksiyonel MRG ve Dinlenme-Hali fMRG
10 Difüzyon Ağırlıklı Görüntüleme
11 Difüzyon Tensör Görüntüleme ve Traktografi
12 Perfüzyon Görüntüleme: DSC ve ASL
13 MR'da Parallel Görüntüleme I: SMASH & SENSE
14 MR'da Parallel Görüntüleme II: GRAPPA
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Turbo Spin Eko (TSE) Sekansi ve cesitlerini tanimak
2 Gradient Eko sekansi ve cesitlerini ogrenmek
3 MR Anjiyografinin temellerini anlamak
4 MR Spektroskopinin fiziksel altyapisini anlamak
5 Fonksiyonel MR goruntulemenin prensiplerini ogrenmek
6 Difuzyon MR teknigini ogrenmek
7 Perfuzyon MR teknigini tanimak
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2 veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3 Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4 Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5 Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6 Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7 veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8 veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9 veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 10 3 30
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 2 20
Toplam iş yükü     187
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 1 20
Ödev 10 20
Yarıyıl içi toplam   60
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı MRI from Picture to Proton by McRobbie, Moore, Graves
Yardımcı Kaynaklar Klinik MR Fizigi Goruntulerle - Meltem Cetin MR Fizik Kursu

Ders İle İlgili Dosyalar