Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
OKULLARDA REHBERLİK Birinci Düzey BSÖ 404 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ KENAN KOÇ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli soru cevap,anlatım,diyagram, beyin fırtınası
Dersin Amacı Bu dersin sonunda, öğrenciler . rehberlik hizmetlerinin önemini kavrayacak, rehberliğin tanımını yapabilecek, amacını ve ilkelerini açıklayabilecek, rehberlik türlerini ve rehberliğin hizmet alanlarını kavrayabilecek, rehberlik modellerini açıklayabilecek, öğrencileri tanımada kullanılabilecek çeşitli teknik ve araçları kavrayabilecek ve rehberlik hizmetlerinin örgüt yapısını kavrayabilecek.
Dersin Tanımı Rehberlik, bireye kendini anlaması,çevresindeki olanaklarını tanıması ve doğru kararlar vererek özünü gerçekleştirmesi için yapılan sistematik ve profesyonel bir yardım sürecidir.

Dersin İçeriği
1 Çağdaş eğitim süreci ve insan yaşamında okulun önemi. Okulda ruh sağlığı, öğretmen öğrenci ilişkisi, insancı öğretmen anlayışı.
2 Çağdaş eğitim sürecinde öğrenci kişilik hizmetleri . Psikolojik danışma ve rehberliğin tanıtılması. Eğitimde rehberlik hizmetlerinin önemi
3 Rehberliğin anlamı, amacı. Rehberlik anlayışı. Rehberliğin temel ilkeleri
4 Eğitsel, ve kişisel rehberlik.
5 Rehberlikte yanlış anlayışlar, rehberlik hizmetlerinin temelleri
6 Meslek seçimi ve önemi,mesleki rehberlik
7 Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık hizmet türleri
8 Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık hizmet alanları
9 Rehberlik hizmetlerinde yaygın olarak kullanılan bireyi tanıma teknikleri, testler ve test dışı teknikler
10 Rehberlik hizmetlerinde yaygın olarak kullanılan bireyi tanıma teknikleri, testler ve test dışı teknikler (devam)
11 Okullarda rehberlik hizmetleri, organizasyonu, görev ve sorumluluklar
12 Okullarda rehberlik hizmetleri, organizasyonu, görev ve sorumluluklar (devam)
13 Okul rehberlik programlarının hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi
14 Öğrencilerin bazı rehberlik gereksinimleriyle ilgili örnek rehberlik uygulamaları
15 Final Sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 1- Çağdaş eğitim sürecinde okul rehberlik hizmetlerinin önemini açıklayabilecektir.
2 2- Çağdaş eğitim ile rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin ilişkisini kurar.
3 3- Okul ortamında rehberlik hizmetlerinin gerekliliğini örnekler ile açıklar.
4 4- Eğitim ortamında ortak bir rehberlik anlayışının gerekliliğini kavrar.
5 5- Okul rehberlik hizmetleri için gerekli ilke ve kuralları açıklar.
6 6- Rehberlik hizmet türlerini açıklayabilir.
7 7- Rehberlik hizmetlerinin birbirleriyle ilişkilerini anlayabilir.
8 8- Okullarda hangi durumlarda ne tür hizmet verileceğini tartışır.
9 9- Okullarda verilen eğitsel, mesleki ve kişisel rehberlik hizmetlerini tartışabilecektir.
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Temel ve mühendislik bilimlerini kullanabilme yeteneğini kazanır.
2 Biyosistem Mühendisliği alanında sistem denetlemesi, problem analiz etme, sentezleme yapma ve çözümleme becerisi kazanır.
3 Ekonomik, teknik ve sürdürülebilir çerçevede proje üretir.
4 Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümünde disiplinler arası iş birliği yapar.
5 Biyosistem Mühendisliği alanında mevcut mevzuata hâkim olur ve sorumlulukları kavrar.
6 Etkin iletişim kurabilme becerisi kazanır.
7 Biyosistem Mühendisliği alanında geliştirilmiş sistemleri yönetir.
8 Alanındaki gelişmeleri takip eder ve kendini geliştirme bilincini kazanır.
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 2 10
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 2 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 2 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 7 2 14
Toplam iş yükü     80
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı KAYA, A. (Ed.). Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık. Anı Yayıncılık, 2004. KEPÇEOĞLU, M. Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık. Alkın Yayınları, 1994. CAN, G. (Ed.). Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık. Pegem Yayıncılık, 2002. KUZGUN, Y.. Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık. ÖSYM Yayınları, 1992.
Yardımcı Kaynaklar YEŞİLYAPRAK, B. Eğitimde Rehberlik Hizmetleri. Nobel Yayıncılık, 2000. TAN H. Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık. Milli Eğitim Basımevi, 1995. ÖZGÜVEN İ. E. Çağdaş Eğitimde Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık. PDREM Yayınları, 1999.

Ders İle İlgili Dosyalar