Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MESLEKİ GELİŞİM İkinci Düzey ELAN641 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. SENİYE VURAL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli sunu
Dersin Amacı -Öğretmen eğitimindeki problemleri ve sıkıntıları anlamak -Öğretmen gelişimindeki model ve yaklaşımları anlamak -öğretimin değerlendirilmesi için kriterler geliştirmek
Dersin Tanımı İngilizce'nin yabancı dil olarak öğretildiği ülkelerde dil öğretmenlerinin profesyonel gelişimleri üzerine doktora seviyesinde bir derstir. Öğrenciler dil öğretmenlerinin gelişimlerini gözlem, deneyim paylaşımı ve araştırma bulguları ile tartışacaklardır.

Dersin İçeriği
1 Knowledge base of language teacher education
2 Professional development of EFL/ESL teachers
3 Contexts of language teacher education: English language teacher certification in Asia, Australia, and New Zealand
4 Contexts of language teacher education: English language teacher education in Turkey
5 Strategies for teacher learning
6 Strategies for teacher learning
7 Strategies for teacher learning
8 Strategies for teacher learning
9 Collaborations in L2 teacher education
10 Language teacher education in practice
11 Language teacher supervision: Roles, attitudes, and autonomy
12 Language teacher supervision: Teacher observation
13 Language teacher supervision: Purposes
14 Language teacher supervision: Criteria
15 Overall evaluation of teacher education
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 - Öğretmen eğitiminde karşılaşılan sorunlar hakkında farkındalık kazanmış olmak
2 - Sınıf içi araştırma yaparak öğretmen davranışlarının farklı yönlerini belirleme becerisi kazanmak
3 - Bir yabancı dil öğretmeni olarak kendini veya meslektaşlarını değerlendirme becerisi kazanmak
4 - Öğretmen değerlendirme için kriterler geliştirmiş olmak -
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 15 15
Toplam iş yükü     151
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   70
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   30
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı - Bailey, K. M. (2006). Language Teacher Supervision: A Case-based Approach. Cambridge: Cambridge University Press. - Freeman, D. / Johnson, K. (1998). Reconceptualizing the knowledge-base of language teacher education. TESOL Quarterly, 32, 397-417. - Richards, J. (2005). Professional Development for Language Teachers: Strategies for Teacher Learning. Cambridge: Cambridge University Press. - Tedick, D. J. (Ed.) (2005). Second Language Teacher Education: International Perspectives. Mahwah, New Jersey: Lawrence Erlbaum.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar