Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YAPIM YÖNETİMİ Birinci Düzey MİM 546 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ZÜBEYDE ÖZLEM PARLAK BİÇER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli TEORİK+PRATİK UYGULAMA
Dersin Amacı Yapı üretim sürecinin yapım evresinin yönetimi için gerekli temel bilgilerin aktarılması. Öğrencinin seçeceği bir bina inşaatının yönetim açısından analiz araştırması
Dersin Tanımı yapı elde etme süreci, evreler, yönetim fonksiyonlerı; eylemler ve etmenler (planlama ve kontrol eylemleri), yapım teknikleri (şantiye uygulama özellikleri), tahmin, kontrol yöntemleri, iş programı, şantiye organizasyonu, kısıtlar, yapım ekonomisi, iş güvenliği, üretim kalitesi, alan çalışması, araştırma seminer ve dönem ödevi

Dersin İçeriği
1 Tanışma ve program verme
2 Yapı üretimi ,proje kavramı, yapı elde etme süreci, evreler
3 Yönetim fonksiyonları: eylemler, etmenler
4 Planlama: süre, iş, ekip, tahmin-denetim teknikleri
5 Denetim: süre, iş, ekip,
6 Şantiye organizasyonu
7 Şantiye üretimi: montaj kalitesi, verimlilik, iş güvenliği
8 Kısıtlar: zaman, teknoloji, kanun ve yönetmelikler, şartname-sözleşmeler
9 Yıl içi sınav
10 Yapım ekonomisi: maliyet-finansman-malzeme denetimi
11 Seminer
12 Seminer
13 Seminer
14 Seminer
15 Seminer
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 YAPIM YÖNETİMİ ALANINDA TEMEL VERİLERİ ALGILAMAK VE UYGULAMAYA GEÇİRMEK
2 YAPIM YÖNETİMİNİN MİMARİDEKİ ÖZELLİKLE YAPIM AŞAMASINDAKİ UYGULAMA FAYDALARINI BELİRLEMEK
3 YAPIM YÖNETİMİ BİLİNCİNİN VERİLMESİ
4 UYGULAMADA YÖNETİM KAVRAMININ FAYDALARI
5 YÖNETİMİN ETMENLERİ
6 YÖNETİMİN EYLEMLERİNİN FARKINDALIĞINI VERMEK
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
2 Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
3 İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
4 İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
5 Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
6 İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
7 Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
8 Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
9 Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
10 Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
11 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
12 Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
13 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
14 Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
15 Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
16 Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
17 Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
18 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
19 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
20 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 3 45
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 5 10
Ödevler 2 20 40
Sunum / Seminer hazırlama 1 3 3
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 2 40 80
Toplam iş yükü     189
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı PARLAK BİÇER, Z. Ö., YAPIM YÖNETİMİ DERS NOTLARI
Yardımcı Kaynaklar ŞANTİYE VE UYGULAMAYA YÖNELİK YAZILI, GÖRSEL, YERİNDE UYGULAMA ÖRNEKLERİ

Ders İle İlgili Dosyalar