1 |
Giriş. Dersin içeriği, sınavlar ve kaynakça ile ilgili bilgi verilmesi. Lale Devri ile birlikte gelişen Osmanlı Barok Dönemi mimarlığının Sadabad bahçeleri ve köşkleri üzerinden okunması ve Nuri Osmaniye Cami ile birlikte Birgi Çakırağa Konağı, Topkapı Sarayı Köşkleri üzerinden barok etkisini oval orta sofalı planlardan ve bezemelerden kavranabilmesi. Son dönem Osmanlı mimarlığının; Neoklasik dönemin Taşkışla Mimarlık Fakültesi planlarının ve cephelerinin üzerinden okunması.
|
2 |
Endüstri Devrimi yle birlikte Dünya mimarlığındaki değişim ve gelişmeler; cam, çelik gibi yeni malzemelerin kullanılması, Kristal Saray, Eyfel Kulesi, Evrensel Sergiler üzerinden gelişimin okunması. 19. Yüzyılın Dünya daki Genel Gelişimi; Arts and Crafts akımının başlıca savunucuları, yapılar ve ürünler üzerinden değişimin anlaşılmaya çalışılması,
Art Nouveau; doğaya öykünen sezgisel duygular temelinde zanaat /sanat /sanayi arasındaki yeni ve çağdaş ilişkinin sistematiğini hazırlayan anlayışın kavranması, büyük bir hızla artan makine ürünlerinin biçim yetersizliğinin giderilmesinin anlaşılması, Avrupa da Gaudi yapıları üzerinden art nouveau anlayışın kavranması. Mackintosh ve başlıca yapısı Glasgow Sanat Okulu üzerinden Art Deco sanat anlayışının kavranması.
|
3 |
Kayseri Kalesi ve Kayseri Kalesi Arkeoloji Müzesini Yerinde Gözlemleme
|
4 |
Sullivan''''''''''''''''ın form işlevi izler yorumunun Chicago kentindeki yapılar üzerinden mimarlık ortamıyla ilişkisinin karşılaştırılması, Sullivan''''''''''''''''ın kopyacılıktan uzak özgün bezeme anlayışını ve yeni yüksek yapı tarzının okunması, Adler ve Sullivan ın tasarımı olan Chicago daki Oditoryum yapısının mimarlık ortamına katkısının incelenmesi
Frank Floyd Wright''''''''''''''''ın tasarladığı Amerikan evleri üzerinden sıralı pencereler, uzun ve basık çatı, bezemesiz cephe anlayışının okunması, parçadan bütüne giden Japon Evleri anlayışının doğa ve iklim koşullarına karşı uyumunun incelenmesi, geleneksel Türk evinin bölgelere ayrılarak genel özelliklerinin ve farklılıklarının vernaküler mimari üzerinden anlaşılması, Talas evleri özelinde plan ve cephe analizlerinin okunması
|
5 |
Kayseri Lisesini ve Geleneksel Kayseri Evlerini Yerinde Gözlemleme
|
6 |
20. yüzyılda gelişen rasyonalizm akımının özelliklerinin kavranması. Avangart sanat nedir, De Stijl akımının genel özelliklerinin başlıca savuncuları ve yapıları üzerinden incelenmesi, Alman ekspresyonizmi, konstrüktivizm, fütürizm ve Bahous anlayışlarının tanımlanarak değerlendirilmeye çalışılması
|
7 |
Resmi Tatil
|
8 |
20. yüzyılda rasyonalizmin gelişimine katkı sağlayan Mies Van Der Rohe ve yapılarının incelenerek total mekan, Barselona koltuğu ve yeni yüksek yapı estetiğinin anlaşılması, Le Corbusier ve yapılarının üzerinden yeni bir mimarlığa doğru beş nokta anlayışının incelenmesi, CIAM kongreleri ve modern mimarinin gelişimi, vize sınavına hazırlanmada yardımcı olacak derste işlenen konular üzerinden örnek bir araştırmanın birlikte yapılması
|
9 |
Vize Sınavı
|
10 |
Organımsı mimarlık nedir, Hans Scharoun ve yapıları üzerinden incelenmesi, Türkiye deki örnekleri üzerinden organik mimarlığın değerlendirilmesi, Brütalizm, brütalist mimari anlayışının tanımlanarak Dünya''''''''''''''''daki ve Türkiye''''''''''''''''deki örnekleri üzerinden karşılaştırılarak incelenmesi.
Postmodernizmin Robert Venturi''''''''''''''''nin az sıkıcıdır anlayışıyla birlikte Las Vegas''''''''''''''''ın öğrettikleri, karmaşıklık ve çelişki adlı kitapları üzerinden tartışılması, Philip Jonhson, Michael Graves ve diğer New York beşlisi üzerinden post modernizm anlayışının değerlendirilmesi, Türkiye deki postmodern yapılar ve Kayseri''''''''''''''''deki postmodern Merih Karaaslan yapıları üzerinden dönemin incelenmesi
|
11 |
Kayseri Elektrik Binasını (KCETAŞ) Yerinde Gözlemleme- Merih Karaaslan yapısı üzerinden postmodernizmi okumak
|
12 |
Ütopik düşünce anlayışının kavranması, Archigram ve Metabolist hareket (kapsül ev) gruplarının düşüncelerinin ve uygulamalarının örnekler üzerinden değerlendirilmesi, Türkiye deki I. Milli Mimari Dönemi özelliklerinin dönemin başlıca mimarları ve yapıları üzerinden incelenmesi
|
13 |
Erken Cumhuriyet Dönemi modern mimari anlayışın dönemin başlıca mimarları ve yapıları; sanayi kampüsleri, fabrikaları, tren garları, sergi evleri, kamu yapıları ve konutları üzerinden incelenmesi
|
14 |
II. Milli Mimari Döneminin ortaya çıkış nedenleriyle birlikte özellikleri ve bütün eğilimleriyle dönemin başlıca mimarları ve yapıları üzerinden incelenmesi
|
15 |
Uluslararası Üslubun ve Plüralizm anlayışının karşılaştırılarak dönemin başlıca mimarları ve yapıları üzerinden incelenmesi, Dekonstrüktivizm ve 1980 sonrası Türkiye deki mimari ortamın yeni projeler üzerinden değerlendirilmesi
|
16 |
Uluslararası Üslubun ve Plüralizm anlayışının karşılaştırılarak dönemin başlıca mimarları ve yapıları üzerinden incelenmesi, Dekonstrüktivizm ve 1980 sonrası Türkiye deki mimari ortamın yeni projeler üzerinden değerlendirilmesi
|
17 |
.
|
18 |
.
|
19 |
.
|
20 |
.
|