Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
AKILCI ANTİBİYOTİK KULLANIMI Üçüncü Düzey SEÇ 208 4 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ UFUK İNCE
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Teorik ders anlatımı ve öğrenci sunumları
Dersin Amacı Antibiyotikler günümüzde en çok suistimal edilen veya bilinçli kullanımı olmayan ilaç gruplarından biridir. Akılcı Antibiyotik Kullanımı dersinin amacı, eczacı olacak öğrencilerimize antibiyotiklerin nasıl daha bilinçli ve akılcı kullanılacağına dair ipuçlarını kazandırmaktır
Dersin Tanımı Önümüzdeki yıllarda ciddi bir halk sağlığı problemi olmaya aday antibiyotik direnci, tüm insanlığı ilgilendiren küresel bir sorun olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu yüzden antibiyotiklerin doğru ve akılcı bir şekilde kullanımına yönelik bilgiler sunan Akılcı Antibiyotik Kullanımı dersinde, eczacı olduklarında topluma sağlık danışmanlığı da yapacak olan öğrencilerimize antibiyotiklerin akılcı kullanımının önemi anlatılmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Akılcı ilaç kullanımı ve bileşenlerinin tanım
2 Akılcı antibiyotik kullanımı
3 Akılcı antibiyotik kullanımının direnç gelişimine etkisi
4 antibiyotiklerin farmakokinetik ve farmakodinamiği
5 Kombine antibiyotik tedavisi
6 Antimikrobiyallerin karaciğer ve böbrek dışı yan etkileri
7 Örnek makale; Akılcı antibiyotik Kullanımı
8
9 Profilaktik antibiyotik uygulama prensipleri
10 Ampirik tedavi yaklaşımları
11 Akılcı antibiyotik kullanımında eczacıların rolü
12 Antibiyotik kullanımında ülkemizin genel durumu
13 Ülkemizde antibiyotik kullanımına dair yanlışlar
14 Genel makale taraması
15 Final
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Akılcı ilaç kullanımının önemini ve akılcı olmayan ilaç kullanımlarının öğrenilmesi
2 Antibiyotiklerin doğru ve akılcı kullanımının öğrenilmesi
3 Antibiyotiklerin kombine kullanımlarının olası fayda ve zararlarının öğrenilmesi
4 Ülkemizdeki antibiyotik kullanım durumunun değerlendirilebilmesi
5 Antibiyotik direnç sorununa farkındalık kazandırılması
6 Eczacıların akılcı antibiyotik kullanımındaki rolünün bensimsenmesi
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 14 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     39
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Dersin Öğretim Üyesi tarafından temin edilecek ders sunumları
Yardımcı Kaynaklar Güncel makaleler

Ders İle İlgili Dosyalar