Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DİNAMİK SİSTEMLERİN BİLGİSAYAR BENZETİMLİ UYGULAMALARI İkinci Düzey EEM 530 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ENİS GÜNAY
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrenciye dinamik sistemlerin bilgisayar benzetimleri hakkında detaylı bilgi vermektir.
Dersin Tanımı Doğrusal Ayrık Dinamik Sistemler, Doğrusal Olmayan Ayrık Dinamik Sistemler, Kompleks İteratif Haritalar, Fraktallar ve Çoklu-fraktallar, Fark Denklemleri, Düzeysel Sistemler (Planar Systems), Limit Döngüler, Hamiltonian Sistemler, Lyapunov Fonksiyonları ve Kararlılık, Dallanma Teoremi, Üç Boyutlu Otonom Sistemler ve Kaos, Poincaré Haritaları ve Otonom Olmayan Sistemler, Bölgesel ve Global Dallanmalar, Sinir Ağları, incelenerek bunların uygulamaları sunulmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Doğrusal Ayrık Dinamik Sistemler
2 Doğrusal Olmayan Ayrık Dinamik Sistemler
3 Kompleks İteratif Haritalar
4 Fraktallar ve Çoklu-fraktallar
5 Fark Denklemleri
6 Düzeysel Sistemler (Planar Systems)
7 Limit Döngüler
8 Hamiltonian Sistemler, Lyapunov Fonksiyonları ve Kararlılık
9 Dallanma Teoremi
10 Üç Boyutlu Otonom Sistemler ve Kaos
11 Poincaré Haritaları ve Otonom Olmayan Sistemler
12 Bölgesel ve Global Dallanmalar
13 Sinir Ağları
14 Sinir Ağları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi, 
2 Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi  
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Elektrik-elektronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
2 Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
3 Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
4 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
5 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
6 Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
7 Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 3 24
Ödevler 8 3 24
Sunum / Seminer hazırlama 4 2 8
Kısa sınavlar 2 1 2
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 6 6
Laboratuvar 4 1 4
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     116
AKTS     4.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 12
Kısa sınav 2 6
Ödev 8 3
Yarıyıl içi toplam   21
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Steven H. Strogatz, Nonlinear Dynamics and Chaos: with applications to physic, biology, chemistry and engineering, Addison Wesley Publishing Company, 1994.  
Yardımcı Kaynaklar M. W. Hirsch, S. Smale, R. L. Devaney, Differential Equations, Dynamical Systems and Introduction to Chaos, Birkhauser, 2004.

Ders İle İlgili Dosyalar