Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DİNAMİK SİSTEMLERİN BİLGİSAYAR BENZETİMLİ UYGULAMALARI Birinci Düzey EEM 530 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ENİS GÜNAY
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrenciye dinamik sistemlerin bilgisayar benzetimleri hakkında detaylı bilgi vermektir.
Dersin Tanımı Doğrusal Ayrık Dinamik Sistemler, Doğrusal Olmayan Ayrık Dinamik Sistemler, Kompleks İteratif Haritalar, Fraktallar ve Çoklu-fraktallar, Fark Denklemleri, Düzeysel Sistemler (Planar Systems), Limit Döngüler, Hamiltonian Sistemler, Lyapunov Fonksiyonları ve Kararlılık, Dallanma Teoremi, Üç Boyutlu Otonom Sistemler ve Kaos, Poincaré Haritaları ve Otonom Olmayan Sistemler, Bölgesel ve Global Dallanmalar, Sinir Ağları, incelenerek bunların uygulamaları sunulmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Doğrusal Ayrık Dinamik Sistemler
2 Doğrusal Olmayan Ayrık Dinamik Sistemler
3 Kompleks İteratif Haritalar
4 Fraktallar ve Çoklu-fraktallar
5 Fark Denklemleri
6 Düzeysel Sistemler (Planar Systems)
7 Limit Döngüler
8 Hamiltonian Sistemler, Lyapunov Fonksiyonları ve Kararlılık
9 Dallanma Teoremi
10 Üç Boyutlu Otonom Sistemler ve Kaos
11 Poincaré Haritaları ve Otonom Olmayan Sistemler
12 Bölgesel ve Global Dallanmalar
13 Sinir Ağları
14 Sinir Ağları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi, 
2 Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi  
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Zootekni alanında hayvan yetiştirme, hayvan besleme, hayvan ıslahı, gen kaynakları, ekoloji, biyoteknoloji ve çiftlik yönetimi konularında temel bilgileri edinme, bu bilgileri pratik ve teorik olarak kullanabilme becerisi,
2 Türkiye'de ve Dünya'da hayvancılık ve hayvansal üretimin önemini kavrama, geliştirme yeni fikirler oluşturabilme becerisi,
3 Temel ziraat ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan günceli takip etme ve bilgi kaynaklarına ulaşma, kaynak araştırması yapabilme becerisi,
4 Zootekni alanına ilaveten, ziraatin diğer alanlarında da (bitkisel üretim) temel bilgilere sahip olma ve gerektiğinde bu bilgileri geliştirebilme becerisi,
5 Tarım ve Mühendislikle ilgili olarak etik değerleri kavrama ve bunlara uygun olarak hareket edebilme becerisi,
6 Büyükbaş, Küçükbaş, Kanatlı grubu hayvanları (genel çiftli hayvanları)tanımlayabilme, adlandırabilme ve yetiştirebilme, bu alanda işletme kurabilme ve işletebilme yeterliliği becerisi,
7 Hayvan genetiği, gen kaynakları ile tüm hayvansal materyalin ve çevrenin korunması ile sürdürülebilirlik için yöntemleri belirleme ve uygulama becerisi,
8 Hayvansal kaynaklı ürünlerin insan beslenmesinde öneminin ve kalite standartlarının kavranması , bu ürünlerin işlenme aşamaları, ekonomik değeri ve pazarlanma noktalarının bilgi ve becerilerinin kazanılması,
9 Zootekni alanında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; saha çalışmaları yapabilme, bilgilerini ve sorunlara karşı çözüm önerilerini aktarabilme becerisi,
10 Çiftlik hayvanlarında fizyoloji, anatomi, üreme biyolojisi, hayvan davranışları-refahı, hayvan hastalıkları ve sağlık konusunda temel bilgiler kazanma ve gerektiğinde kullanabilme becerisi,
11 Hayvan beslenmesinin önemi, yem kaynakları ve bunların etkin şekilde kullanılması, alternatif besin kaynakları, rasyon hazırlama becerisi,
12 Araştırma ve denemeler sonucunda veri analizi, istatistik yöntemlerin uygulanması becerisi,
13 Tarımsal problemlerin çözümünde araştırma, analitik düşünme, bilgiye ulaşma ve çözüm üretme becerisi (Proje, ödev, tez, seminer, staj),
14 Tarımsal problemlerin farkında olma, onları izleyebilme, bu konularla ilgili görüşlerini açık bir şekilde sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme (Türk dili, sosyal içerikli ders) becerisi,
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 3 24
Ödevler 8 3 24
Sunum / Seminer hazırlama 4 2 8
Kısa sınavlar 2 1 2
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 6 6
Laboratuvar 4 1 4
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     116
AKTS     4.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 12
Kısa sınav 2 6
Ödev 8 3
Yarıyıl içi toplam   21
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Steven H. Strogatz, Nonlinear Dynamics and Chaos: with applications to physic, biology, chemistry and engineering, Addison Wesley Publishing Company, 1994.  
Yardımcı Kaynaklar M. W. Hirsch, S. Smale, R. L. Devaney, Differential Equations, Dynamical Systems and Introduction to Chaos, Birkhauser, 2004.

Ders İle İlgili Dosyalar