Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HALKLA İLİŞKİLER Birinci Düzey TUR311.2 Seçmeli 5 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. KENAN GÜLLÜ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev
Dersin Amacı Halkla İlişkiler ile ilgili temel kavram ve bilgilerle, yönetim kavram ve uygulamasının verilmesi, aralarındaki ilişkiyi ortaya koyabilme, güncel iş yaşamı ile öğrenilen kavramlar arasındaki ilişkiyi görme.
Dersin Tanımı Bu ders kapsamında, temel Halkala İlişkiler kavramları, halkla ilişkilerin amaçları ve araçları ve fonksiyonları konuları ele alınacaktır.

Dersin İçeriği
1 Halkla İlişkiler Kavramı, Tarihçesi ve İlişkili Olduğu Alanlar
2 Halkla İlişkilerin Amaçları ve Temel İlkeler
3 Hakla İlişkilerde Faydalanılan Yöntem ve Araçlar
4 Örgütlenme Açısından Halkla İlişkiler
5 Halkla İlişkiler Süreci
6 Halkla İlişkiler Uygulamalarında Kamuoyu ve Hedef Kitle
7 Sanal Ortamda Halkla İlişkiler
8 Ara Sınav
9 Kriz Dönemlerinde Halkla İlişkiler
10 Halkla İlişkiler ve Sponsorluk
11 Halkla İlişkilerde İmaj ve Sosyal Sorumluluk
12 Sosyal Medya ve Halkla İlişkiler
13 Halkla İlişklilerde Lobicilik
14 Halkla İlişklilerde Propaganda
15 Örnek Halkla İlişkiler Uygulamaları
16 Dönem Sonu Sınavı
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Halkla İlişkiler Kavramı, Tarihçesi ve İlişkili Olduğu Alanları öğrenilmiş olacak.
2 Halkla İlişkilerin Amaçları ve Temel İlkeler öğrenilmiş olacak.
3 Hakla İlişkilerde Faydalanılan Yöntem ve Araçlar öğrenilmiş olacak.
4 Örgütlenme Açısından Halkla İlişkiler öğrenilmiş olacak.
5 Halkla İlişkiler Süreci öğrenilmiş olacak.
6 Halkla İlişkiler Uygulamalarında Kamuoyu ve Hedef Kitle öğrenilmiş olacak.
7 Halkla ilişkilere özgü konular öğrenilmiş olacak.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur,
3 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü C1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
4 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir,
6 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir,
7 Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır,
8 Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir,
9 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır,
10 İşletme ve iktisat alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur,
11 Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular,
12 Turizm alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular,
13 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır,
14 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir,
15 Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turizm işletmeciliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir,
16 Hizmet alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur,
17 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar,
18 Atatürk ilkeleri ve inkılâpları konusunda bilgiye sahip olur ve Cumhuriyet’in temel değerlerini benimser,
19 Dünya ve Türkiye kültür ve coğrafyası hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur,
20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 1 5
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 15 15
Kısa sınavlar 3 1 3
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 1 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 10 2 20
Toplam iş yükü     76
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Yavuz, Cavit (2016), Halkla İlişkiler, Detay yayıncılık, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Demir, Şirvan (2011), Turizm İşletmelerinde Halkla İlişkiler ve İletişim, Detay Yayıncılık, Ankara. Okay, Ayla ve Okay, Aydemir (2013), Halkla İlişkiler, Der Yayınları, İstanbul.

Ders İle İlgili Dosyalar