Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SELEFİLİK – II Birinci Düzey TİB 724 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. MUHARREM AKOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Azmi BAYER
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Selefiliği tanımlamada kullanılan kavramlar, öncü kişilikler, oluşum ve gelişim süreci, kurumsal yapılar, faaliyet alanları, temel görüşleri analiz ederek bilgi sahibi olur.
Dersin Tanımı Selefiliğin doğuş ve gelişim süreçleri itibariyle değerlendirmeyi, İslam Düşüncesine olan katkılarını anlamayı ele almaktadır.

Dersin İçeriği
1 Dersin hedefleri, kapsamı ve öğretim stratejileri hakkında bilgi
2 Selefiliği tanımlamada kullanılan kavramlar.
3 Selefiliğin doğuşunu etkileyen faktörler
4 Selefilik bir zihniyet olarak
5 İslam Dünyasındaki Selefi Hareketler
6 Selefilik-Hanbelîlik İlişkisi
7 sınav haftası
8 Selefilik-Zahiriyet İlişkisi
9 Selefiliğin Coğrafi Dağılımı.
10 Selefiliğin İslam mezhepleriyle ilişkisi
11 Selefi Tasavvuf İlişkisi
12 Çağdaş İslam düşüncesi ışığında Selefilik
13 Selefiliğin Temel Sorunları
14 sınav haftası
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Selefiliği tanımlamak için kullanılan teknik kavramları açıklar.
2 Selefiliği tanımlamak için kullanılan teknik kavramları ve aralarındaki farkları açıklar.
3 Selefiliğin oluşum sürecini anlatır.
4 Selefiliğin gelişim sürecini anlatır.
5 Selefiliğin temsilcilerini bilir.
6 Selefiliğin temel görüşlerini açıklar.
7 Selefiliğin ortaya çıkışını etkileyen faktörleri açıklar.
8 Selefiliğin ortaya çıkışını etkileyen faktörleri değerlendirir.
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2 Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3 Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4 Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5 İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6 Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7 Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8 Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9 İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10 Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11 İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 12 3 36
Sunum / Seminer hazırlama 6 3 18
Kısa sınavlar 0 3 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 3 3
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     147
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ferhat Koca, İslam Düşüncesinde Selefilik, Ankara, 2016. Hasan Onat, Türkiye''de Din Anlayışında Değişim Süreci, Ankara 2003. M. Zeki İşcan, Selefilik, Kitap Yay. İstanbul, 2014. Sönmez Kutlu, İslam Düşüncesinde İlk Gelenekçler, Ankara, 2002. Tarihte ve Günümüzde Selefilik, İstanbul, 2014.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar