Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE ETİĞİ (TÜRK DİLİ) Üçüncü Düzey TDE 711 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA ARGUNŞAH
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. MUSTAFA ARGUNŞAH
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli yüzyüze
Dersin Amacı Bilimsel araştırma tekniklerini öğretmek ve bilim etiği hakkında öğrencileri bilgilendirmek
Dersin Tanımı Doktora seviyesinde bilimsel araştırma tekniklerini teferruatıyla verilir; intihal, bilim etiği gibi konularda örneklerle bilgi verilir.

Dersin İçeriği
1 Bilimsel araştırma teknikleri kavramının açıklanması
2 Bilimsel araştırma teknikleri hakkındaki kaynakların tanıtılması 1-
3 Bilimsel araştırma teknikleri hakkındaki kaynakların tanıtılması 2-
4 Bilimsel araştırma tekniklerinin tanıtılması
5 Bilimsel araştırma tekniklerinin tanıtılması
6 Bilimsel araştırma tekniklerinin uygulanması
7 Bilimsel araştırma tekniklerinin uygulanması
8 Ara sınav
9 İntihal kavramının tanıtılması ve tartışılması
10 Bilim etiği kavramının tanıtılması ve tartışılması
11 Bilim etiğine aykırı örneklerin incelenmesi
12 Bilim etiğine aykırı örneklerin incelenmesi
13 Türk diliyle ilgili intihal örneklerinin incelenmesi
14 Türk diliyle ilgili intihal örneklerinin incelenmesi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bilimsel etik hakkında bilgi sahibi yapmak
2 Bilimsel etikle ilgili kaynaklara hakim olmak
3 İntihal kavramını ve sakıncalarını öğrenmek
4 Bilim etiği ve intihalle ilgili örnekler üzerinden duyarlılık kazandırmak
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Analiz metotlarının temellerini bilir
2 Spektroskopik metotları metotların temellerini öğrenir
3 Kalitatif analiz yapar
4 Kanlitatif analiz yapar
5 Kalitatif analizdeki problemleri çözer
6 Kantitatif analizdeki problemleri çözer
7 Analizde metot seçimi yapar
8 Analiz sonuçlarını değerlendirir
9 İlaç analizine karar verir
10 Îyi laboratuar uygulamalarını bilir.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 8 16
Ödevler 4 8 32
Sunum / Seminer hazırlama 2 8 16
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 8 8
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 2 8 16
Toplam iş yükü     145
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Etik
Yardımcı Kaynaklar Şirin Karadeniz, Bilimsel Araştırma Yöntemleri; Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi; Veysel Sönmez vd., Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri

Ders İle İlgili Dosyalar