Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE ETİĞİ (TÜRK DİLİ) İkinci Düzey TDE 711 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA ARGUNŞAH
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. MUSTAFA ARGUNŞAH
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli yüzyüze
Dersin Amacı Bilimsel araştırma tekniklerini öğretmek ve bilim etiği hakkında öğrencileri bilgilendirmek
Dersin Tanımı Doktora seviyesinde bilimsel araştırma tekniklerini teferruatıyla verilir; intihal, bilim etiği gibi konularda örneklerle bilgi verilir.

Dersin İçeriği
1 Bilimsel araştırma teknikleri kavramının açıklanması
2 Bilimsel araştırma teknikleri hakkındaki kaynakların tanıtılması 1-
3 Bilimsel araştırma teknikleri hakkındaki kaynakların tanıtılması 2-
4 Bilimsel araştırma tekniklerinin tanıtılması
5 Bilimsel araştırma tekniklerinin tanıtılması
6 Bilimsel araştırma tekniklerinin uygulanması
7 Bilimsel araştırma tekniklerinin uygulanması
8 Ara sınav
9 İntihal kavramının tanıtılması ve tartışılması
10 Bilim etiği kavramının tanıtılması ve tartışılması
11 Bilim etiğine aykırı örneklerin incelenmesi
12 Bilim etiğine aykırı örneklerin incelenmesi
13 Türk diliyle ilgili intihal örneklerinin incelenmesi
14 Türk diliyle ilgili intihal örneklerinin incelenmesi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bilimsel etik hakkında bilgi sahibi yapmak
2 Bilimsel etikle ilgili kaynaklara hakim olmak
3 İntihal kavramını ve sakıncalarını öğrenmek
4 Bilim etiği ve intihalle ilgili örnekler üzerinden duyarlılık kazandırmak
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Avrasya coğrafyasını ve bu coğrafyada yaşayan toplumları tanır.
2 Türk Dünyasının tarihini bilir, Türk Dünyasında meydana gelen gelişmeleri takip eder ve varsa sorunlara çözüm üretir.
3 Avrasya bölgesi toplumlarının iktisat, uluslararası ilişkiler, dil, edebiyat, tarih, sanat tarihi, sosyoloji, coğrafya vb. alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik yenilikleri takip edebilmek, bu alanlarda yorum, analiz ve değerlendirme yapar.
4 Türk Dünyasının etkileşimde bulunduğu kültürler üzerine araştırmalar yapar ve bu hususta bilgi ve donanıma sahip olur.
5 Avrasya coğrafyasındaki dil, edebiyat, tarih, sanat, sanat tarihi, sosyoloji, iktisat, işletme, uluslararası ilişkiler, antropoloji vd. alanlarda gelişmiş bir duyarlılık ve birikime sahip olur.
6 Avrasya coğrafyasındaki siyasi, ekonomik ve sosyokültürel sorunlara dair temel bilgilere sahip olur ve bunlara çözüm önerileri sunabilme becerisi kazanır.
7 Avrasya coğrafyasındaki devletlerin birbirleri ile olan çok yönlü ve çok boyutlu ilişkilerini analiz eder.
8 Çağdaş Türk lehçe ve şivelerinden en az birini ileri düzeyde bilir. Rus, Çin, Fars ve Arap dillerinden birini de orta seviyede bilir.
9 Türk dünyasının siyasi ve ekonomik anlamda etkileşimde bulunduğu devletleri tanır ve onlar hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur.
10 Türk dünyası başta olmak üzere öteki komşu halkların dil, din, kültür, çevre, etnik ve sosyal sorunlarını tespit ve analiz edecek, çözümler sunacak seviyede bilgi ve becerisine sahip olur.
11 Alanla ilgili bilimsel araştırma projeleri yapabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak, problem ve sorunlara çözüm üretecek şekilde model kurma ve hipotez geliştirebilme becerisi kazanır.
12 Bilimsel etik hususunda sorumluluk bilinci kazanır.
13 Avrasya coğrafyasında meydana gelen siyasi ve sosyal olaylara farklı perspektiflerden bakabilme becerisi geliştirir.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 8 16
Ödevler 4 8 32
Sunum / Seminer hazırlama 2 8 16
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 8 8
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 2 8 16
Toplam iş yükü     145
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Etik
Yardımcı Kaynaklar Şirin Karadeniz, Bilimsel Araştırma Yöntemleri; Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi; Veysel Sönmez vd., Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri

Ders İle İlgili Dosyalar