Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
LABORATUVAR HAYVANLARINDA MERKEZİ SİNİR SİSTEMİ İkinci Düzey VAN-550 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. İSMAİL HAKKI NUR
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof.Dr. İ.Hakkı NUR Doç.Dr. Ayhan Düzler Yrd.Doç.Dr. Aydın ALAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. İmdat ORHAN
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Laboratuvar hayvanlarında merkezi sinir sisteminin bölümleri ve karşılaştırmalı olarak anatomisi anlatılır.
Dersin Tanımı laboratuvar hayvanlarında beyin ve uzantısı incelenir

Dersin İçeriği
1 Merkezi sinir sisteminin temel kavramları.
2 Central sinir sisteminin anatomik özellikleri ve bölümlendirilmesi.
3 Merkezi sinir sisteminin temel gelişim aşamaları.
4 Omurilik.
5 Omurilik.
6 Encephalonun bölümlleri.
7 Beyin; Prosencephalon.
8 Beyin, ventrikülleri ve BOS.
9 Beyin; Mesencephalon.
10 Beyin; Rhombencephalon.
11 Beyincik; Cerebellum, Dış yapısı.
12 Beyincik; Cerebellum, Dış yapısı.
13 Zarlar: Meninges.
14 Zarlar; Duramater, Arachnoidea, Piamater.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 ratlarda
2 tavşanlarda
3 farelerde
4 kedilerde
5 hamsterlerda
6 türlerin aralarındaki farklar
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
2 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
3 Alan içi ve çok alanlı takımlarda etkin çalışmak ve/veya liderlik rolü üstlenebilmek
4 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri takip etmek, katılımcı olabilmek
5 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
6 Herhangi bir sanat eserini çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
7 Estetik beğeni yetkinliğine sahip olmak ve bu yönünü sanat görüşlerine, tasarımlarına yansıtabilmek
8 Çağdaş sanat tasarım materyal ile tekniklerini kullanmak ve estetik bir ürün yaratabilmek
9 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
10 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları diğerlerine etkili bir şekilde sunabilmek
11 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün tasarımlarına ulaşmada kullanabilmek
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 6 60
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 1 2
Ödevler 2 1 2
Sunum / Seminer hazırlama 2 4 8
Kısa sınavlar 2 2 4
Ara sınavlara hazırlık 2 2 4
Ara sınavlar 2 2 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 4 8
Laboratuvar 2 2 4
Arazi çalışması 2 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 4 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     105
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1.Barone R (1986): Anatomie Comparee Des Mammiferes Domestiques. Vigot Freres Paris. 2.Doğuer S, Erençin Z (1962): Evcil Hayvanların Komparativ Anatomisi. Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara. 3.Dursun N. (2003): Veteriner Anatomi I. Medisan Yayınevi, Ankara. 4.Dursun N. (2003): Veteriner Anatomi II. Medisan Yayınevi, Ankara. 5.Dyce KM, Sack WD, Wensing CJG (1987): Textbook of Veterinary Anatomy. WB. Saunders Company, London. 6.Getty R (1975): The Anatomy of The Domestic Animals. WB. Saunders Company, London. 7.Nickel R, Schummer A, Seiferle E (1986): The Anatomy of the Domestic Animals. Verlag Paul Parey, Hamburg.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar