Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİTKİ TAKSONOMİSİNDE ÖZEL KONULAR Üçüncü Düzey BİY 622 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. CEM VURAL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı --
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bitki Sistematiği konusunda doktora tezi yapacak öğrencilere Botanik bahçesi, müze, Türkiye’nin biyolojik çeşitliği konularında bilgi vermek
Dersin Tanımı Botanik bahçeleri ve Arboretumlar.Doğa Tarihi Müzeleri. Tabiatı Koruma alanları. Milli Parklar Biyogenetik Koruma Alanları. Tarihçe ve Önemi. Doğal Tehdit Altındaki Bitkilerin Kültüre Alınması; Botanik Bahçelerinin Nadir, Endemik ve tehdit altındaki bitkilerin korunmasındaki rolü.

Dersin İçeriği
1 Giriş, Dünyada Botanik bahçelerinin tarihçesi
2 Türkiyede botanik bahçeleri ve arboretumlar
3 Doğa Tarihi Müzelerinin gelişimi ve tarihi
4 Dünyada Doğa Tarihi müzeleri ve Türkiye’deki durum
5 Ulusal parklar, doğayı koruma alanları
6 Türkiyede biyolojik çeşitlilik
7 Bitki gen kaynakları ve koruma yöntemleri
8 ARA SINAV
9 Türlerin ve habitatların korunması
10 Türkiyenin ekonomik ve etnobotanik bitki zenginliği
11 Türkiyenin Önemli Bitki Alanları (ÖBA) I.Bölüm
12 Türkiyenin Önemli Bitki Alanları (ÖBA) IIBölüm
13 Türkiyenin Önemli Bitki Alanları (ÖBA) IIIBölüm
14 Genel değerlendirme ve tartışma
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Botanik bahçesi, müze, Türkiye’nin biyolojik çeşitliği konularında bilgiler öğrenilecek.
2 Botanik bahçesi, müze, Türkiye’nin biyolojik çeşitliği konularında bilgiler öğrenilecek.
3 Botanik bahçesi, müze, Türkiye’nin biyolojik çeşitliği konularında bilgiler öğrenilecek.
4 Botanik bahçesi, müze, Türkiye’nin biyolojik çeşitliği konularında bilgiler öğrenilecek.
5 Botanik bahçesi, müze, Türkiye’nin biyolojik çeşitliği konularında bilgiler öğrenilecek.
6 Botanik bahçesi, müze, Türkiye’nin biyolojik çeşitliği konularında bilgiler öğrenilecek.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 5 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 35 35
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 35 35
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 4 20
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   30
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Kışlalıoğlu,M.ve Berkes, F.1987.Biyolojik Çeşitlilik.Ankara. Onur,B.2009.Üniversite Müzeleri ve Müzecilik.Ankara Üniv.Ankara
Yardımcı Kaynaklar --

Ders İle İlgili Dosyalar