Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YENI DOĞANLARIN ANESTEZISI Birinci Düzey VCR 558 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HANİFİ EROL
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. MUHARREM EROL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Haftada 2 saat teorik
Dersin Amacı Yeni Doğanlarda genel anestezinin uygulanması
Dersin Tanımı Yeni Doğanlarda genel anestezinin uygulanması

Dersin İçeriği
1 Yeni Doğanlarda Genel anestezi
2 Genel anestezinin devreleri
3 Yeni Doğanlarda Anesteziden uyanma
4 Yeni Doğanlarda İnhalasyon anestezisi uygulama teknikleri
5 Yeni Doğanlarda İnhalasyon anesteziklerin tutulması ve dağılımı
6 Yeni Doğanlarda kullanılan Volatil sıvı anestezikler
7 Yeni Doğanlarda kullanılan Gaz anestezikler
8 Anestezi cihazları
9 Yeni Doğanlarda kullanılan Kas gevşeticiler
10 Yeni Doğanlarda kullanılan Lokal anestezi
11 Yeni Doğanlarda Lokal anesteziklerin etki şekilleri
12 Yeni Doğanlarda Lokal anesteziklerin sistemik etkileri
13 Lokal anesteziklerin sınıflandırılması
14 Yeni Doğanlarda Epidural anestezi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Genel anestezinin prensiplerinin anlaşılması
2 Genel anestezinin devrelerinin anlaşılması
3 Yeni Doğanlarda genel anestezinin uygulanması
4 Yeni Doğanlarda inhalasyon anestezisinin anlaşılması
5 Yeni Doğanlarda lokal anestezinin anlaşılması
6 Yeni Doğanlarda epidural anestezinin anlaşılması
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2 Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3 Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11 Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12 Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 2 20
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 10 2 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 2 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 2 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Koç B. (1999). Veteriner Anesteziyoloji Ders Notu. Topal A.(2005) Veteriner Anestezi ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Hall LW, Clarke KW, Trım CM (2001) Veterinary Anaesthesia. WB Saunders Company

Ders İle İlgili Dosyalar