Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TRAFİK MÜHENDİSLİĞİ Üçüncü Düzey İNŞ 434 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. NEŞE HAKTANIR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ----
Dersin Veriliş Şekli TEORİK
Dersin Amacı Çağımızın önemli teknik konularından biri olduğu ve Yurt gelişmesinde de faydalı rol oynayacağı kabul edilen trafik problemi, Trafik Mühendisliği eğitiminin önemi.
Dersin Tanımı Trafik tekniğinin doğuşu, gerekliliği, genel özellikleri, Sürücü-yaya-taşıt karakteristikleri, Kapasite, Kent yolları, Işıklı ve Işıksız Trafik İşaretleri, Park ve terminaller, Kavşak kontrol ve tasarımı.

Dersin İçeriği
1 Trafik Mühendisliğine giriş, sürücü-yaya-taşıt karakteristikleri.
2 Trafik Mühendisliğine giriş, sürücü-yaya-taşıt karakteristikleri.
3 Kent yolları
4 Kavşaklar.
5 Araç-Yol arasında ilişkiler.
6 Ortalama hız, Trafik hacmi, gecikmeler
7 Ortalama hız, Trafik hacmi, gecikmeler
8 Kapasite, trafik sıkışıklığının ekonomik etkisi.
9 Kapasite, trafik sıkışıklığının ekonomik etkisi.
10 Geometrik Standart
11 Trafik akımı.
12 Trafik kontrol cihazları, Kavşak kontrol ve tasarımı
13 Trafik kontrol cihazları, Kavşak kontrol ve tasarımı
14 Park ve terminaller
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Trafik Mühendisliği eğitiminin, teorik ve uygulamalı olarak etkin bir biçimde verilmesi ile; ülkede kazalar en aza indirgenmiş, sağlıklı bir trafik ağı akımı sağlanmış olacaktır.
2 Trafik Mühendisliği eğitiminin yaşam standartlarının ve ülke ekonomisinin kalkınmasına olumlu bir etkisi olacaktır.
3 Trafik kazalarının önlenebilmesi için yol emniyetinin sağlanması
4 Yol emmniyeti için yapılan iyileştirmelerin değerlendirilmesi.
5 Kavşakların kontrol ve tasarımı ile yol kapasitesinin artması.
6 Modern anlamdaki karayollarına ve oto yollara ait, trafik, güzergâh geometrik karakteristikleri, yol yatırımlarının planlanması ve ekonomik değerlendirilmesi.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Disiplinler arası çalışmalarla müzikoloji arasındaki ilişkiyi açıklayabilmek
2 Disiplinler arası bilgi üretimine katkı sağlayabilmek
3 Müzikoloji alanına özgün araştırma fikirleri ile katkı sağlayabilmek
4 Uluslararası platformda kültürel ve müziksel çeşitlilik ekseninde bilgi üretimine katkı sağlayabilmek
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     68
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı •N. Yayla, Karayolu Mühendisliği, İstanbul Teknik Üniversitesi, İstanbul, 2002.
Yardımcı Kaynaklar •A.Tunç, Uygulamalı Trafik Mühendisliği,

Ders İle İlgili Dosyalar