Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TASARIM VE MODELLEME TEKNİKLERİ İkinci Düzey ESMS 041 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Bilgisayar Destekli Teknik Resim-I Bilgisayar Destekli Teknik Resim-II
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Öğretim Görevlisi Mehmet Fatih KAYA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Herhangi bir yardımcı öğretim elemanı bulunmamaktadır.
Dersin Veriliş Şekli Uygulamalı, bilgisayar laboratuvarında, yüzyüze eğitim.
Dersin Amacı Öğrenciler, CATIA V5 yazılımını kullanarak yüzey modelleme ve montajını tasarlama ve imalat için uygun parçaları tasarlama becerisi kazanırlar.
Dersin Tanımı Bu ders, 14 hafta boyunca yüzey modelleme tabanlı eğitimden oluşur. Üç boyutlu tasarım ve üç boyutlu baskı teknikleri öğrencilere aktarılır.

Dersin İçeriği
1 Sistemlerin tasarımı
2 Tasarım ilkeleri
3 Tasarım prosesleri
4 Modelleme
5 Tasarım ve modelleme için kullanılan yazılımlar
6 CATIA V5 ile parça tasarımı
7 CATIA V5 ile parça tasarımının detaylandırılması
8 CATIA V5 ile montaj tasarımı
9 CATIA V5 ile simülasyon
10 CATIA V5 ile mühendislik analizi
11 CATIA V5 ile yüzey modellemeye giriş
12 CATIA V5 ile yüzey modelleme detaylandırılması
13 CATIA V5 ile ileri yüzey modelleme, karakter modelleme
14 3D baskı teknikleri ve imalata parça hazırlama
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrencinin üç boyutlu düşünme yeteneğinin arttırılması
2 Öğrenciye imalata uygun parça tasarımının öğretilmesi
3 Yüzey, hacim ve alan kavramlarının öğretilmesi
4 Öğrencinin simülasyon yeteneğinin geliştirilmesi
5 Öğrencinin analiz yapma yeteneğinin geliştirilmesi
6 Öğrenciye 3D yazdırma konularında tecrübe kazandırılması
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bu bölümde lisans üstü ders alan öğrenciler: Güçlü iletişim ve örgütleme becerilerini, kültürlerarası ortamlarda mesleki ve akademik amaçlar çerçevesinde sosyal ve kişisel gelişim için kullanabilirler.
2 Metin yorumlama aracı olarak geniş bir disiplinler alanından topladığı bilgiyi birleştirerek yorumları destekleyecek kanıtları bulup kullanabilirler.
3 Uluslararası bir toplulukta edebiyat, sanat ve metinsel incelemeler yapabilirler.
4 Tarih içinde geliştirilmiş olan farklı dil eğitim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olup yöntemlere uygun ders planları ve etkinlikler hazırlayıp uygulayabilirler.
5 Farklı dönem ve türlerin tarihi, biçimlerinden hareketle yazınsal söylem çözümlemesi yapabilirler.
6 Çeviri uzmanlığı isteyen alanlarda çeviri yetkinliği kazanabilirler.
7 Batı kültürünün temelini oluşturan mitoloji, klasik ve neo-klasik sanat anlayışları, Rönesans ve Reformasyon gibi Batı tarihine yön veren olayları rahatlıkla algılayabilirler.
8 İngilizcenin öğretilmesine etkisi olan eğitim ve psikoloji gibi farklı bilim dalları kapsamında ileri sürülmüş teorileri ve bunların dil eğitimindeki yansımalarını özümseyebilirler.
9 Akademik disiplinin tarihi, kuramı ve yöntemlerine ilişkin bilgiyi kullanarak yazınsal metinlerin arka planlarını, yapılarını, anlamlarını ve ayırıcı özelliklerini kavrayarak okuyabilir, yorumlayabilir ve açımlayabilirler.
10 Tek tek farklı metinleri tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla ilişkilendirebilirler.
11 İngilizcenin sesbilimsel, morfolojik, semantik, etimolojik özelliklerini kavrayabilirler. Tarihsel dilbilim, edim-bilim, anlambilim, biçembilim, göstergebilim, ruh-dilbilim ve ilgili alanlarda bilgi sahibi olabilirler.
12 İkinci dil edinimi teorilerini ve alandaki sorunları ve çözümlerini kavrayabilirler..
13 Edebi terminoloji ve eleştirel yorum yaklaşımları ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olabilirler.
14 Açıklayıcı, tartışmacı ya da ikna edici yazım biçimlerini kullanarak bilimsel kurallara uygun çalışma yapabilirler. .
15 Amerikan edebiyatının dönemleri, yazar ve eserleri hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olabilirler. Amerikan edebiyatını, tarihini ve entelektüel arka planını kavrayabilirler.
16 Sosyal bilimler alanında çağdaş kuramların ortaya çıkış ve gelişim süreçleri hakkında bilgi edinebilir ve düşünsel artalanlarını genişletebilirler.
17 Eleştirel teknikler ve terminolojileri hakkında bilgi sahibi olabilirler ve bu bilgiyi kullanarak edebi metinleri çözümleyebilirler. gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
18 Akademik disiplin içindeki (eğretilemeye duyarlılık, sembollerin yorumu, izleksel gelişmelerin ve derin yapıların fark edilmesi gibi) kavrayış tarzlarını (sinema, televizyon, reklam endüstrisi gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
19 Amerikan ve İngiliz edebiyatlarında biçim ve içerik arasındaki mantıksal ilişkiyi değerlendirebilirler.
20 Yazma, üslup, retorik ve kaynakça başvuru ilkelerini kullanma yeteneğiyle ileri derecede sözel ve yazılı iletişime girebilirler.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     82
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 1 50
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Yüksel Pınar, Bekir Küçükşahin, Doğan Öztürk, CATIA V5 Uygulamaları ve Öğretim Seti, Değişim Yayınları, Ekim 2010
Yardımcı Kaynaklar Haluk Tatar, İlkay Çömlek, Catia, Pusula Yayıncılık, 2010

Ders İle İlgili Dosyalar