Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TASARIM VE MODELLEME TEKNİKLERİ Birinci Düzey ESMS 041 Seçmeli 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Bilgisayar Destekli Teknik Resim-I Bilgisayar Destekli Teknik Resim-II
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Öğretim Görevlisi Mehmet Fatih KAYA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Herhangi bir yardımcı öğretim elemanı bulunmamaktadır.
Dersin Veriliş Şekli Uygulamalı, bilgisayar laboratuvarında, yüzyüze eğitim.
Dersin Amacı Öğrenciler, CATIA V5 yazılımını kullanarak yüzey modelleme ve montajını tasarlama ve imalat için uygun parçaları tasarlama becerisi kazanırlar.
Dersin Tanımı Bu ders, 14 hafta boyunca yüzey modelleme tabanlı eğitimden oluşur. Üç boyutlu tasarım ve üç boyutlu baskı teknikleri öğrencilere aktarılır.

Dersin İçeriği
1 Sistemlerin tasarımı
2 Tasarım ilkeleri
3 Tasarım prosesleri
4 Modelleme
5 Tasarım ve modelleme için kullanılan yazılımlar
6 CATIA V5 ile parça tasarımı
7 CATIA V5 ile parça tasarımının detaylandırılması
8 CATIA V5 ile montaj tasarımı
9 CATIA V5 ile simülasyon
10 CATIA V5 ile mühendislik analizi
11 CATIA V5 ile yüzey modellemeye giriş
12 CATIA V5 ile yüzey modelleme detaylandırılması
13 CATIA V5 ile ileri yüzey modelleme, karakter modelleme
14 3D baskı teknikleri ve imalata parça hazırlama
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrencinin üç boyutlu düşünme yeteneğinin arttırılması
2 Öğrenciye imalata uygun parça tasarımının öğretilmesi
3 Yüzey, hacim ve alan kavramlarının öğretilmesi
4 Öğrencinin simülasyon yeteneğinin geliştirilmesi
5 Öğrencinin analiz yapma yeteneğinin geliştirilmesi
6 Öğrenciye 3D yazdırma konularında tecrübe kazandırılması
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2 Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3 Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
4 - Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
5 Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
6 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
7 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
8 Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
9 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
10 Etkin iletişim kurma becerisi
11 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
13 Çağın sorunları hakkında bilgi
14 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
15 Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
16 Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
17 Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     82
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 1 50
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Yüksel Pınar, Bekir Küçükşahin, Doğan Öztürk, CATIA V5 Uygulamaları ve Öğretim Seti, Değişim Yayınları, Ekim 2010
Yardımcı Kaynaklar Haluk Tatar, İlkay Çömlek, Catia, Pusula Yayıncılık, 2010

Ders İle İlgili Dosyalar