Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İMMÜNOBİYOLOJİ İkinci Düzey TIB 537 Seçmeli 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Ders yüksek lisans öğrencileri içindir.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. AHMET EKEN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. AHMET EKEN
Dersin Veriliş Şekli Lektürleri hoca anlatır.
Dersin Amacı Bu ders, öğrencilerin immünobiyolojinin temellerine aşina olmaları amaçlanarak hazırlanmıştır.
Dersin Tanımı Bu ders, öğrencilerin immünobiyolojinin temellerine aşina olmaları amaçlanarak hazırlanmıştır.

Dersin İçeriği
1 Giriş: İmmünobiyolojide Temel Kavramlar
2 Doğal Bağışıklık (Innate Immunity) : İlk İmmün Cevap
3 Doğal Bağışıklığın Uyarılması
4 T ve B hücrelerinin Antijenleri Tanıması
5 Lenfosit Antijen Reseptörlerinin Oluşumu
6 T lenfositlerine Antijen Sunumu
7 Bağışıklık Sistemi Reseptörleri ile Sinyal iletimi-1
8 Bağışıklık Sistemi Reseptörleri ile Sinyal iletimi-2
9 Lenfositlerin Gelişimi ve Yaşaması
10 Hücresel bağışıklık (T-hücresi bağımlı gelişen)
11 Humoral Bağışıklık
12 Edinilmiş Bağışıklığın Dinamikleri
13 Mukozal Bağışıklık Sistemi
14 Sağlıkta ve Hastalıkta Bağışıklık Sistemi
15 İmmünobiyoloji de tarihsel perspektif : Geçmiş, şimdi ve gelecekte İmmünobiyoloji
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 ara sınav, final, 1 adet primer lieratür okunması ve tartışılması
2 İmmünite''nin temel oyuncularını, hücre lerini, hücrelerin fonksiyonlarını öğrenmek ve ifade edebilmek
3 Kompleman sistemi öğrenmek ve çalışma prensibini ifade edebilmek
4 İnnate ve adaptive immun sistemin ayırımına vakıf olmak
5 İnnate ve adaptibe bağışıklığın reseptörleri, dinamiği,hücrelerin nif ve aktive olma süreçlerini gerçeşleşen değişimleri öğrenmek ve ifade edebilmek
6 Anlatılan süreçlerle ilişkili immünodefekt ve patolojilerin bazıları hakkında bilgi sahibi olmak
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2 Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 14 196
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     198
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar