Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YABANCI DİL-I İkinci Düzey YD 201 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Ön koşul aranmamaktadır
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör PROF. DR. NURAY ATEŞ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF.DR. NURAY ATEŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Haftada iki saat yüzyüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere temel seviyede ingilizce gramer bilgisini vermeyi, kelime bilgisini arttırmayı, kurallı cümleler kurabilmeyi ve temel anlamda kendilerini ifade edebilmelerini amaçlar.
Dersin Tanımı Bu ders kapsamında, alfabe, sayılar, renkler, to be fiili, şahıs ve iyelik zamirleri, edatlar, zamirler, zamanlar (geniş, geçmiş, şimdiki) sahip olma (have/has got) konuları öğretilmektedir.

Dersin İçeriği
1 Alfabe, Sayılar, Tarihler ve Renkler
2 Olmak To Be Fiili
3 Şahıs ve İyelik Zamirleri
4 İyelik Sıfatları
5 Konu Sonu Alıştırma ve Test Çözme
6 Saatler, Zaman Diliminde Saatler
7 İşaret Zamirleri
8 İşaret Sıfatları
9 Varlık, Yokluk Belirtme İfadeleri, Soru Kelimeleri
10 Geniş Zaman
11 Emir Cümleleri
12 Şimdiki Zaman
13 Sahip Olma
14 Miktar Belirtme
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İngilizce dilinde renkleri, sayıları ve günleri bilme
2 Kişi ve iyelik zamirlerini bilme
3 Olmak fiili ile cümle kurabilme ve soru sorabilme
4 Geniş ve simdiki zamanda cümle kurabilme ve soru sorabilme
5 Yer zamirlerini, article''ları ve sıfatları bilme
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Uzmanlığını kullanarak endüstri mühendisliği problemlerini tanımlayabilme ve yenilikçi çözümler üretebilme becerisi kazanır.
2 Alanında karşılaşılabilecek sorunları tanımlayarak uygun modelleme yöntemleri ile çözme becerisi kazanır.
3 Konusunda, ulusal ve uluslararası düzeydeki bilimsel çalışmaları takip ederek alanındaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri derinlemesine izleyebilme yeteneği kazanır.
4 Sistemlerin modellenmesi, benzetimi ve matematiksel ifade etme yeteneği kazanır. Endüstri Mühendisliği problemlerini inceleyebilmek için deneyler tasarlama, gerçekleştirme, veri toplama, verileri analiz etme ve sonuçları yorumlama yeteneği kazanır.
5 Endüstri Mühendisliği problemlerini inceleyebilmek için deneyler tasarlama, gerçekleştirme, veri toplama, verileri analiz etme ve sonuçları yorumlama yeteneği kazanır.
6 Disiplinler arası yapıdaki problemleri çözmek için disiplinler arası takımlara ulaşarak onlarla işbirliği yapabilme yeteneği kazanır.
7 Fakülte çalışanı birisinin gözetimi altında sunulabilir bir çalışma yapma yeteneği kazanır.
8 Endüstriyel ve sistemsel teknik bilgileri profesyonel seviyede yazılı, sözlü ve iş grafikleri formatında iletebilme yeteneği kazanır.
9 Bilimsel yayın yapabilme yeteneği kazanır.
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     56
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Yeniçeri, S. Başlangıç ve Orta Düzey için Modern, Öğreten İngilizce, Yakamoz Kitap Yayınevi, 2018.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar