Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SİNEMADA SES VE MÜZİK Birinci Düzey RTS347 Seçmeli 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ AYŞEGÜL ÇİLİNGİR
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ AYŞEGÜL ÇİLİNGİR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Konferans
Dersin Amacı Film müziğinin; popüler müzik, klasik müzik gibi diğer türlerden çok farklı bir müzik alanı olduğu konusunda farkındalık yaratmak. Farklı kültürlerdeki film müziği yaklaşımlarını irdelemek.
Dersin Tanımı Sinemada sesin en az görüntü kadar önemli olduğunu ortaya koymaktır.

Dersin İçeriği
1 Tanışma, dersin içeriği hakkında bilgi verilmesi
2 Sesin fiziksel yapısı
3 Ses unsurunun öneminin vurgulanması
4 Mikrofonların ve ses kayıt cihazlarının ses almadaki rolleri
5 Ses kayıt cihazları ile ilgili üniversitemizin radyosunda bilgi verilmesi
6 Sessiz sinema dönemi
7 Sesin sinema filmlerinde kullanımı, ses efekti, foley vb. uygulamaları
8 Müzikal seslerin diğer seslerden farklılığı ve işlevleri
9 Müziğin film türlerinde kullanımı ve işlevleri
10 Türk sinemasında film müziklerine genel bir bakış
11 Seçilen filmlerin izlenerek değerlendirilmesi
12 Seçilen filmlerin izlenerek değerlendirilmesi
13 Seçilen filmlerin izlenerek değerlendirilmesi
14 Seçilen filmlerin izlenerek değerlendirilmesi
15 Seçilen filmlerin izlenerek değerlendirilmesi
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Genel anlamda ses bilgisi edinilmesi
2 Genel anlamda müzik bilgisi edinilmesi
3 Sesin fiziksel yapısının kavranması
4 Doğu- Batı kültürlerinin müzikal yapılarının kavranması
5 İzlenen filmlerin olumlu ve olumsuz film müziği örneklerinin değerlendirilmesi
6 Film müziğinin bütün diğer (popüler, klasik, mahalli vb.) türlerden farklı bir kompozisyon yapısına sahip olduğunun ve “müzik”in çok özel bir alanında bulunduğunun kavranması
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İletişim, radyo, televizyon ve sinema alanlarıyla ilgili bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal, sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası bir bakış açısıyla yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu birikimle tutarlı ve kapsamlı fikirler oluşturup savunabilir.
2 Radyo, televizyon ve sinema alanındaki kuramları bilir.
3 Radyo, televizyon ve sinemanın dünyadaki ve Türkiye’deki tarihsel gelişim sürecini bilir.
4 Radyo, televizyon ve sinema alanındaki çalışma koşullarını düzenleyen yasal belgeleri, ulusal ve uluslararası meslek örgütlerini ve etik ilkeleri bilir
5 Radyo, televizyon ve sinemada yapım aşamalarını bilir; uygulama becerisi ve yetkinliğine sahiptir
6 Radyo, televizyon ve sinema alanında program üretme ve/veya film yapma yetkinliğine sahiptir
7 Radyo, televizyon yayıncılığındaki program türleri ile sinema türlerini ve akımlarını bilir
8 Görsel ve işitsel teknik donanımı içerik üretiminde etkin olarak kullanma becerisine sahiptir.
9 Radyo, televizyon ve sinema alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini (yazılım, program, uygulamalar vb.) etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahiptir.
10 Senaryo yazma ve çekim senaryosu hazırlama becerisine sahiptir.
11 Görüntü estetiği, sinematografik anlatım ve kompozisyonun temel ilkeleri konusunda yetkindir.
12 Medya okuryazarlığı becerilerini edinerek medya içeriklerinin toplumsal, ekonomik, politik, kültürel vb. etkilerini eleştirel bakış açısıyla ele alma, çözümleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir
13 Yapay Zekâ tabanlı uygulamaları çalışmalarında etkin ve etik bir biçimde kullanabilir
14 İş hayatındaki uygulamalar ile iş sağlığı ve güvenliği hakkında bilgi ve deneyim sahibidir.
15 En az bir yabancı dilde alanıyla ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir
16 Girişimcilik, iş geliştirme ve ekip çalışması yürütebilme konularında bilgi ve beceriye sahiptir.
17 Alanı dışında, kişisel ilgi alanları doğrultusunda tercih ettiği konularda akademik bilgi ve perspektif sahibidir.
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 2 32
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 4 2 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 2 2
Toplam iş yükü     89
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Sadi Konuralp “Film Müziği-Tarihçe ve Yazılar” Mustafa Sözen “Sinemada Ses Kullanımı” Roy M. Prendergast “Film Music-A Neglegted Art”
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar