Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
NÖROPATİLER VE NÖROLOJİK TANI YÖNTEMLERİ İkinci Düzey VCR 510 Seçmeli 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HANİFİ EROL
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. HANİFİ EROL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Bu derste hayvanlarda görülen merkezi ve perifer sinir doku hastalıkları ve bunların tanı yöntemleri, reflex muayne yöntemleri ve kullanılan araç ve gereçler teorik olarak haftada 2, pratik olarak hafatada 2 olmak üzere haftada toplam 4 derste öğretilecektir.
Dersin Amacı Bu dersin amacı, hayvanlarda görülen merkezi ve perifer sinir doku hastalıkları ve bunların tanı yöntemleri, reflex muayne yöntemleri ve kullanılan araç ve gereçler hakkında bilgilerin öğretilmesidir.
Dersin Tanımı Nöropati ve nörolojik tanı yöntemleri

Dersin İçeriği
1 Evcil Hayvanlarda Sinir Sistemi Anatomisi
2 Lokomotor Sistem Hastalıklarının Klinik Tanısı
3 Sinir Sisteminin Muayenesi
4 Parezi ve Paralizi Olgularında Klinik Muayene
5 Klinik Muayenede Reflekslerin Önemi
6 Refleksler
7 Medulla Spinalis’in Yolları
8 Köpeklerde Perifer Sinir Paralizileri
9 Spinal Reflekslerin Klinik Değerlendirilmesi
10 İntervertebral Disk Hastalıkları
11 Torako-Lumbal Disk Hastalıkları
12 Hiperrefleksi
13 Hiporefleksi
14 Medulla Spinalis Travmaları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Paraliz
2 Parapleji
3 Disk hastalıkları
4 Spinal travmalar
5 Reflex muayeneleri
6 Paraliz ve parapleji tedavileri
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 veteriner cerrahi alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2 veteriner cerrahi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3 Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4 Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5 Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6 Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7 veteriner cerrahi alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8 veteriner cerrahi alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9 veteriner cerrahi alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 4 16
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 5 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     99
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Brinker WO, Piermattei DL, Flo GL, (1983). Hand Book of Small Animal Orthopedics and Treatment. London: WB Sounders Co.
Yardımcı Kaynaklar Aslanbey D, (1990). Veteriner Ortopedi ve Travmatoloji. 1. Baskı, Ankara: Maya Matbaacılık. Dersle ilgili ek ders notları sağlanacaktır.

Ders İle İlgili Dosyalar