Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YAZ UYGULAMALARI Birinci Düzey TDS 198 2 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. DEMET ÜNALAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Soru-Yanıt, Gözlem, Uygulama-Alıştırma
Dersin Amacı Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında kamu ve özel sağlık kuruluşlarının Tıbbi kayıt, Arşiv, Tıbbi Sekreterlik, Rapor yazımı, vb.konularında yeterli bilgi ve beceriye sahip olmaktır.
Dersin Tanımı Öğrencilerin teorik bilgilerini kamu ve özel sağlık kurum ve kuruluşlarının klinik, poliklinik, laboratuvar ve arşivlerindeki uygulamalarla pekiştirip geliştirmek.

Dersin İçeriği
1 Sorumlu öğretim elemanları gözetiminde, Sağlık kuruluşlarının poliklinik, klinik, arşiv, Laboratuvar, ameliyathane ve idari bölümlerinde pratik uygulama
2 Sorumlu öğretim elemanları gözetiminde, Sağlık kuruluşlarının poliklinik, klinik, arşiv, Laboratuvar, ameliyathane ve idari bölümlerinde pratik uygulama
3 Sorumlu öğretim elemanları gözetiminde, Sağlık kuruluşlarının poliklinik, klinik, arşiv, Laboratuvar, ameliyathane ve idari bölümlerinde pratik uygulama
4 -
5 -
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -
11 -
12 -
13 -
14 -
15 -
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Polikliniklerdeki / kliniklerdeki mesleki uygulamaları kavrar.
2 Hastaya randevu verir. Tıbbi sekreterin sağlık ekibi ile uyumlu çalışmasının önemini açıklar
3 Hastane Bilgi Yönetim Sistemi kullanarak, hastanın sosyal güvencesine göre kayıt, provizyon, talep alımı, taburculuk ve faturalama işlemlerini yapar ilgili istatistikleri hazırlar.
4 Hasta ve yakınları ile etkin iletişim kurar.
5 Kurum içi ve kurum dışı resmi yazıları yazar .
6 Tıbbi sekreterin hastanedeki rolünü ve önemini kavrar.
7 Hasta dosyaları arşivindeki uygulamaları kavrar.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
2 Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
3 İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
4 İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
5 Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
6 İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
7 Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
8 Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
9 Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
10 Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
11 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
12 Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
13 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
14 Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
15 Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
16 Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
17 Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
18 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
19 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
20 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 3 40 120
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     143
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 40 0
Kısa sınav 40 0
Ödev 20 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Tıbbi Dokümantasyon ve tıbbi arşivler ( Dr. Ali Erkan Balcı, İzmir -2001) Tıbbi Dokümantasyon ( Artukoğlu A, Kaplan A, Yılmaz A. Ankara- 2002) Tıbbi Dokümantasyon (Uçmaz R. Bursa- 2002) Yönetici ve tıbbi sekreterliği (Tengilimoğlu D, Çıtak N. Ankara – 2003
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar