Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. İBRAHİM DEVELİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. İBRAHİM DEVELİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze, Tahtada
|
Dersin amacı
|
Lineer Cebir dersi birçok matematik teorinin temelini oluşturan doğrusal sistem çözümleri, matris, n boyutta reel vektörler ve vektör uzayları gibi konuları içeren teorik bir derstir. Bu ders, doğrusal sistemlere giriş ve bunların matrislerle ilişkileri ile başlar ve doğrusal sistemlerin çözümleri, matrislerin determinantı ve vektör uzayları ile devam eder.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders ile Elektrik-Elektronik Mühendisliği öğrencilerine Lineer Cebir ile ilgili bilgileri aktarmak, böylelikle bölümde kullanacakları matematiksel kavramları öğretmek.
|
1- |
Vektörler, vektörlerle yapılan işlemler
6-
10-
11-
13-
14-
|
2- |
Vektörel çarpım, İç çarpım
|
3- |
Matrisler, Matris işlemleri,Özel matrisler
|
4- |
Elemanter operasyonlar ve uygulamaları
|
5- |
Ters matris ve matrisin tersinin bulunması
|
6- |
Özdeğerler ve özvektörler
|
7- |
Matris işlemlerinin özellikleri: matris çarpması, transpozu. Bölünmüş matrisler
|
8- |
Matrislerin Köşegenleştirilmesi
|
9- |
Homojen Lineer denklem sistemleri, Cramer Yöntemi
|
10- |
Doğrusal denklem sistemleri: Gauss eleme ve Gauss Jordan İndirgeme Metodu
|
11- |
LU yöntemi
|
12- |
Homojen olmayan Denklem sistemleri
|
13- |
Vektör uzayları, Vektör alt uzayları, Doğrusal bağımlılık, bağımsızlık
|
14- |
Determinantlar
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine sahip olur.
|
2- |
Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
|
3- |
Takım çalışmasına yatkınlık becerisine sahip olur.
|
4- |
Bireysel çalışma becerisine sahip olur.
|
5- |
Zamanı en iyi şekilde kullanma becerisine sahip olur.
|
6- |
Alışılmışın dışında yollar bulabilme becerisine sahip olur.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
|
|
2- |
Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
|
|
3- |
Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
|
|
4- |
Ekip çalışması becerisinin kazanılması
|
|
5- |
İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebilme ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
|
|
6- |
Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
7- |
Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
8- |
Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
7
|
3
|
21
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
7
|
1
|
7
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
2
|
2
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
92
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
14
|
80
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
14
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
80
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Lineer Cebir ve Çözümlü Problemleri, Prof. Dr. A. Göksel Ağargün, Yrd. Doç. Dr. Hülya Özdağ, Birsen Yayınevi, 2011
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Linear Algebra with applications” Steven J.Leon, Prentice Hall,
|
|