Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRK EĞİTİM SİSTEMEİ VE OKUL YÖNETİMİ Üçüncü Düzey AÖP 404 8 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri --
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. GÜLNUR CANDAN HAMURCU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı --
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Görev yapılan eğitim örgütlerinin yapı ve işleyişini kavrayabilme. Eğitim sistemi ile ilgili yönetsel ilişkileri kuralına uygun yürütebilme.
Dersin Tanımı --

Dersin İçeriği
1 Sistem Ve Eğitimin Sistem Özellikleri
2 Örgüt Ve Yönetim kavramı
3 Türk Eğitim Sisteminin Yapısı, Eğilimleri Ve Sorunları
4 Okul Örgütü Ve Özellikleri
5 Okul Yöneticisi Ve Liderlik
6 Öğretim Liderliği
7 Arasınav
8 Okulun Etik Yönetimi
9 Okul Yönetiminde İnsan İlişkileri
10 Personel Hizmetlerinin yönetimi
11 Öğrenci Hizmetlerinin yönetimi
12 Eğitim Ve Öğretimle İlgili Hizmetlerin yönetimi
13 Okulun Parasal Kaynaklarının Yönetimi
14 Okul Yöneticisinin Denetleme Ve Değerlendirme Rolleri.
15 Final sınavı
16 --
17 --
18 --
19 --
20 --

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Eğitim yönetimi temel yaklaşımlarını ve dayandığı felsefeleri karşılaştırabilme.
2 Yönetimi modelleri bilgisi.
3 Eğitim sitemlerini etkileyen etmenleri fark edebilme.
4 Eğitim sistemlerini analiz edebilme.
5 Öğrenciler arasında etkili okul yönetimi becerileri geliştirebilme.
6 Türk okul sisteminin amaçlarını bilme.
7 Türk Eğitim Sisteminin işleyiş ve yapısını görebilme.
8 Etik yönetim anlayışı kazanabilme.
9 Olumsuz davranışlara karşı önlem alabilme ve sorun çözme sürecini yönetebilme.
10 Velilerle ve okul çevresi ile sağlıklı işbirliği oluşturabilme.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 1- Hemşirelik teorilerini uygulama bilgi ve yeteneğini geliştirebilme
2 2- Ruh sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
3 3- Ruh Sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
4 4- Ruh Sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
5 5- Ruh Sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
6 6- Ruh Sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 7 2 14
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     114
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Özdemir, S. ve diğerleri (2007). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Nobel Yayın ve Dağıtım. Memduhoğlu, H. Basri; Yılmaz, K. (2008). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara, Pegem Akademi Yayıncılık. Şişman, M., Taşdemir İ. (2008). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara, Pegem Akademi Yayıncılık. Sarpkaya,R.(2008). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara, Anı Yayıncılık
Yardımcı Kaynaklar --

Ders İle İlgili Dosyalar