Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KAYSERİ'NİN 20. YÜZYIL İZLERİ Birinci Düzey MİM S86 Seçmeli 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ İBRAHİM KASAP
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Ders anlatımı
Dersin Amacı Kayseri’de kentleşmenin sanayi ve diğer mekansal kullanımlar bağlamında tartışılması.
Dersin Tanımı 20. yüzyılda Kayseri’de kentleşmenin plan ve yapılar bağlamında okunması.

Dersin İçeriği
1 Giriş, dersin işlenişi hakkında bilgi vermek
2 20.yy’da Kayseri’nin genel görünümü
3 20.yy’da Kayseri’nin genel görünümü
4 20.yy’da Kayseri’nin genel görünümü
5 20.yy’da Kayseri’nin imar planları
6 20.yy’da Kayseri’nin imar planları
7 20.yy’da Kayseri’de kentleşme ve kentleşmeye etkisi olan yapılar
8 Arasınav
9 20.yy-Kayseri’de sanayinin kentleşmeye etkisi
10 20.yy-Kayseri’de sanayinin konuta etkisi
11 20.yy-Kayseri’de eğitim, sağlık, sosyal, kültürel ve idari yapılar
12 20.yy-Kayseri’de eğitim, sağlık, sosyal, kültürel ve idari yapılar
13 20.yy-Kayseri’de ticaret yapıları ve rekreasyon alanları
14 20.yy-Kayseri’de ticaret yapıları ve rekreasyon alanları
15 20.yy-Kayseri’de ticaret yapıları ve rekreasyon alanları
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Sanayi ve kentleşme ilişkisinin tartışılması
2 Konutun kent içindeki biçimlenmesi hakkında tartışılması
3 Kayseri’de kentleşmenin planlar ve yapılar bağlamında tartışılması
4 Kayseri’nin kentleşmesi hakkında tartışılması
5 .
6 .
7 .
8 .
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Temel Tasarım ve Biçimsel Kompozisyon
2 Tasarım Düşüncesi Becerisi
3 Kuramsal Bilgi Becerisi
4 Görsel İletişim ve Grafik Anlatım
5 Eleştirel Düşünme
6 Araştırma ve Yorumlama Becerileri
7 Kültürel Çeşitlilik ve Küresel Örnekler
8 Geniş Kapsamlı Tasarım
9 İletişim ve Disiplinlerarası Çalışma
10 Toplum ve Çevre Sorumluluğu
11 Yasal Sorumluluklar ve Mesleki Etik
12 Taşıyıcı Sistemler
13 Yapı Malzemeleri ve Uygulamaları
14 Proje ve Yapım Yönetimi
15 Çevre Kontrolü ve Servis Sistemleri
16 Sürdürülebilir Tasarım
17 Tarihi Çevre Koruma Bilinci
18 Tarihi Yapı ve Çevre Belgeleme
19 Mimari Çeşitlilik ve Yerel Mimarlıklar
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 8 2 16
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 1 2 2
Sunum / Seminer hazırlama 5 2 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 2 2
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 9 18
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     76
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Hobsbawm, E.J., 2013. Sanayi ve İmparatorluk (Çev: A. Ersoy). Dost Kitabevi Yayınları, Ankara, 349 s. İmamoğlu, V., 1997. 20. yüzyılın ilk yarısında kayseri kenti: fiziki çevre ve yaşam, 1. Kayseri ve Yöresi Tarih Sempozyumu Bildirileri, 11-12 Nisan 1996, Erciyes Üniversitesi Kayseri ve Yöresi Tarih Araştırmaları Merkezi Yayınları. Karatepe, Ş., 2001. Kendini Kuran Şehir, İz Yayıncılık, İstanbul, 296 s. Kayseri Büyükşehir Belediyesi İmar ve Şehircilik Müdürlüğü Arşivi Kayseri Melikgazi Belediyesi İmar ve Şehircilik Müdürlüğü Arşivi Lefebvre, H., 2016. Şehir Hakkı (Çev: I. Ergüden). Sel Yayıncılık, İstanbul, 167s. Mitchell, W. J., 2017. sınırlar / ağlar, s. 213-228. (Çev: G. Akyürek). İçinde: Yeni Bir Gündem İnşa Etmek Mimarlık Kuramı 1993-2009 (Ed: A. K. Sykes), Küre Yayınları, İstanbul. Simmel, G., 2009. metropol ve zihinsel yaşam (Çev: B. Ö. Düzgören) Cogito Üç Aylık Düşünce Dergisi, 8:81-89.

Ders İle İlgili Dosyalar