Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇAĞDAŞ SERAMİK OKUMALARI İkinci Düzey SERT003 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Ön koşul bulunmamaktadır
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHTAP MORKOÇ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHTAP MORKOÇ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Teorik – Ders süreç takibi ve sonuç değerlendirmesi şeklinde teorik bilgiye dayalı yürütülecektir.
Dersin Amacı Çağdaş seramik sanatına dair teorik ve kavramsal bilginin geliştirilmesi. Seramik sanatının yerli ve globalde sanat alanında aldığı yeri gözlemleyebilmek. Her hafta ele alınacak metinler üzerinden, pratiği okuyup tartışabilme becerisi sağlamak.
Dersin Tanımı Mesleki sanat kavramları ve terminolojisine dair araştırma becerilerini pekiştirecek ve sanat pratiğine yönelik bir dizi yaklaşımı makaleler ve yayınlar üzerinden inceler.

Dersin İçeriği
1 Dersin tanıtımı, ders kapsamında yer alacak başlıklar ve değerlendirme ölçütleri hakkında genel bilgi verilmesi. Araştırma alanları ve konuya dair metin araştırmalarının nasıl yapılacağının kısaca anlatılması.
2 Sanat, çağdaş sanat ve çağdaş seramik sanatı hakkında metin incelemesi ve tartışma.
3 Zanaat-sanat alanındaki gelişmeler çerçevesinde sanatta biçim, malzeme, dil ilişkisi üzerine okuma ve tartışma.
4 Seramik malzemenin zanaat ve sanat pratikleri açısından incelenmesine dair güncel örnekleri incelemek.
5 Seramik sanatının, sanat tarihindeki yeri ve çağdaşlaşma sürecinin tartışılması.
6 Türkiye''de seramik sanatının çağdaşlaşma sürecinde yer alan gelişmelerin tartışılması.
7 Türkiye''de seramik sanatının ilk örneklerinin görseller ve akademik metinler üzerinden tartışılması.
8 VİZE
9 Türkiye''de kamusal alanda yer alan seramik eserlerinin görseller ve metinler üzerinden incelenmesi ve tartışılması.
10 Ulusal güncel seramik sanatı örneklerinin incelenmesi ve tartışılması.
11 Uluslararası seramik örneklerinin görseller ve metinler üzerinden incelenmesi ve tartışılması.
12 Uluslararası seramik örneklerinin görseller ve metinler üzerinden incelenmesi ve tartışılması.
13 Seramik sanatında güncel yaklaşımların incelenmesi.
14 Seramik sanatında güncel yaklaşımların incelenmesi.
15 Öğrencilerin seramik sanatı alanında yaptıkları araştırmayı sunması.
16 FİNAL
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Mevcut eserleri, yayınları, çözümleri araştırır, görsel ve teorik materyalleri inceler, tasarımları gözlem ve algı çeşitliliği ile tanımlar.
2 Seramik sanatının tarihsel, kültürel ve sosyolojik bağlamlarını kavrar ve yorumlar.
3 Sanat kuramları, sanat tarihi, sanat sosyolojisi ve çağdaş sanat akımlarını kavrar ve bunları seramik sanatına entegre eder.
4 Mesleki terminoloji ve kavramları tanımlayarak sınıflandırır ve yorumlar.
5 Akademik araştırma, yayın ve sunum yapma becerisi sergileyebilir.
6 Güncel olayları takip eder, analiz eder ve bilinç geliştirir.
7 Mesleki çevrede eleştiri ve geri bildirime orta düzeyde yapıcı yaklaşır.
8 Çalışmalarına uygun şekilde hazırlanabilecek ve bilgi ve becerileri mesleki faaliyetlerinde orta düzeyde kullanır.
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bu bölümde lisans üstü ders alan öğrenciler: Güçlü iletişim ve örgütleme becerilerini, kültürlerarası ortamlarda mesleki ve akademik amaçlar çerçevesinde sosyal ve kişisel gelişim için kullanabilirler.
2 Metin yorumlama aracı olarak geniş bir disiplinler alanından topladığı bilgiyi birleştirerek yorumları destekleyecek kanıtları bulup kullanabilirler.
3 Uluslararası bir toplulukta edebiyat, sanat ve metinsel incelemeler yapabilirler.
4 Tarih içinde geliştirilmiş olan farklı dil eğitim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olup yöntemlere uygun ders planları ve etkinlikler hazırlayıp uygulayabilirler.
5 Farklı dönem ve türlerin tarihi, biçimlerinden hareketle yazınsal söylem çözümlemesi yapabilirler.
6 Çeviri uzmanlığı isteyen alanlarda çeviri yetkinliği kazanabilirler.
7 Batı kültürünün temelini oluşturan mitoloji, klasik ve neo-klasik sanat anlayışları, Rönesans ve Reformasyon gibi Batı tarihine yön veren olayları rahatlıkla algılayabilirler.
8 İngilizcenin öğretilmesine etkisi olan eğitim ve psikoloji gibi farklı bilim dalları kapsamında ileri sürülmüş teorileri ve bunların dil eğitimindeki yansımalarını özümseyebilirler.
9 Akademik disiplinin tarihi, kuramı ve yöntemlerine ilişkin bilgiyi kullanarak yazınsal metinlerin arka planlarını, yapılarını, anlamlarını ve ayırıcı özelliklerini kavrayarak okuyabilir, yorumlayabilir ve açımlayabilirler.
10 Tek tek farklı metinleri tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla ilişkilendirebilirler.
11 İngilizcenin sesbilimsel, morfolojik, semantik, etimolojik özelliklerini kavrayabilirler. Tarihsel dilbilim, edim-bilim, anlambilim, biçembilim, göstergebilim, ruh-dilbilim ve ilgili alanlarda bilgi sahibi olabilirler.
12 İkinci dil edinimi teorilerini ve alandaki sorunları ve çözümlerini kavrayabilirler..
13 Edebi terminoloji ve eleştirel yorum yaklaşımları ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olabilirler.
14 Açıklayıcı, tartışmacı ya da ikna edici yazım biçimlerini kullanarak bilimsel kurallara uygun çalışma yapabilirler. .
15 Amerikan edebiyatının dönemleri, yazar ve eserleri hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olabilirler. Amerikan edebiyatını, tarihini ve entelektüel arka planını kavrayabilirler.
16 Sosyal bilimler alanında çağdaş kuramların ortaya çıkış ve gelişim süreçleri hakkında bilgi edinebilir ve düşünsel artalanlarını genişletebilirler.
17 Eleştirel teknikler ve terminolojileri hakkında bilgi sahibi olabilirler ve bu bilgiyi kullanarak edebi metinleri çözümleyebilirler. gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
18 Akademik disiplin içindeki (eğretilemeye duyarlılık, sembollerin yorumu, izleksel gelişmelerin ve derin yapıların fark edilmesi gibi) kavrayış tarzlarını (sinema, televizyon, reklam endüstrisi gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
19 Amerikan ve İngiliz edebiyatlarında biçim ve içerik arasındaki mantıksal ilişkiyi değerlendirebilirler.
20 Yazma, üslup, retorik ve kaynakça başvuru ilkelerini kullanma yeteneğiyle ileri derecede sözel ve yazılı iletişime girebilirler.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 3 3
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     35
AKTS     1.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 80
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar -Modernizm Sonrası Seramik Geleneği ve Malzemeye Sadakat (Funda Susamoğlu)Makale -Cumhuriyet Sonrası Türk Seramik Sanatının Çağdaşlaşma Süreci (Deniz Onur Erman)(Makale) -Mı̇marı̇ Bağlamı Değı̇şen Seramı̇k Panoların İncelenmesı̇ (Aygün Dı̇nçer Kırca, Dide Dı̇nç Üstündağ) -Mı̇marı̇de Seramı̇k Pano Kavramı Ve Füreya Koral (Nilay Yılmaz, Serdar Yılmaz) Web sitesi: -https://ceramicartsnetwork.org/ -dergipark.org.tr -https://www.mansfieldceramics.com/product-category/magazine/

Ders İle İlgili Dosyalar