Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YOĞUN BAKIM HEMŞİRELİĞİ İkinci Düzey İHH 606 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ÖZLEM CEYHAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ÖZLEM CEYHAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Aktif sunum
Dersin Amacı Yoğun bakım hemşireliğinde temel oluşturabilecek kavram, durum ve yaklaşımları tartışmak, bakış açısı oluşturmak ve edinilen bilgilerin uygulamaya aktarılabilmesini sağlamak
Dersin Tanımı Yoğun bakımda temel oluşturacak kavram ve konuları inceler

Dersin İçeriği
1 Programın Açıklanması ve Hazırlık Çalışmaları
2 Yoğun bakım ünitelerinin sınıflandırılması, yoğun bakım hemşiresinin özellikleri ve ekip kavramı
3 Yoğun bakım ünitesinde hasta kabulü, transferi, taburculuğu ve iletişim
4 Yoğun bakımda sıvı- elektrolit/ asit- baz dengesizlikleri, hemodinamik izlem
5 Yoğun bakımda mekanik ventilasyon ve bakım
6 Yoğun bakım hastalarında sık görülen ritim bozuklukları ve EKG
7 Yoğun bakım hastalarında pozisyonlama, hasta kısıtlaması ve basınç ülserleri
8 Yoğun bakım hastalarında hemşirelik bakımı (göz, ağız, stoma, katater, vs) ve yaşam sonu bakım
9 Yoğun bakımda nörolojik durumlar (Ağrı, nörolojik değerlendirme, uyku, bilinçsiz hasta, deliryum vs)
10 Yoğun bakımda profilaksi, sedasyon ve analjezi uygulamaları
11 Yoğun bakım hastalarında beslenme
12 Yoğun bakım ünitesi enfeksiyonları
13 Yoğun bakım sendromları (SIRS , Sepsis, MODS,DIC, Sitokin fırtınası)
14 Yoğun bakımda yasal ve etik davranışlar
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Yoğun bakım ünitelerinin sınıflandırılması, fiziksel özellikler, çalışan-hasta güvenliği, yoğun bakım hemşiresinin özellikleri ve ekip kavramını açıklayabilmek
2 Yoğun bakım hastaları ve hasta yakınlarının psikolojik problemlerinde hemşirenin yaklaşımları, hasta hakları ve etiği, yoğun bakım ünitesi enfeksiyonları(VIP vs..): Enfeksiyonların patogenezi ve önlemleri, yoğun bakım hastalarında sık görülen ritim bozuklukları ve EKG'yi açıklayabilmek
3 Bası yaraları, risk faktörleri, skorlama sistemleri, prognoz üzerindeki etkileri ve gelişiminin önlenmesini, yoğun bakımda sıvı- elektrolit ve asit- baz dengesi, tedavi ilkeleri, kan ve kan bileşenlerinin uygulanması ve bakımda yapılacakları açıklayabilmek
4 Yoğun bakım hastalarında beslenme, yoğun bakımda mekanik ventilasyon ve bakım, yoğun bakımda ilaç infüzyonları(kalp glikozitleri, sedasyon,tromboemboli proflaksisi vs) ve izlemini açıklayabilmek
5 Yoğun bakım hastalarında hemşirelik bakımı (stoma, katater, pozisyon vs)ve yoğun bakım sendromları (SIRS , Sepsis, MODS,DIC, Renal sendromlar vs) ’da tanı kriterleri ve bakımı açıklayabilmek
6 Yoğun bakım ünitelerinde kullanılan sınıflama sistemleri ve yoğun bakımda nörolojik drumları(Ağrı, nörolojik değerlendirme, uyku, bilinçsiz hasta, deliryum vs) açıklaybilmek
7 Yoğun bakımlarda yeni gelişmeleri açıklayabilmek
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2 Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 4 8 32
Sunum / Seminer hazırlama 4 3 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     130
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Irwin R.S. and Rippe M.J.(Edit. Memelk Tuunay ve Handan Cuhruk). Yoğun Bakım Tıbbı, Güneş Tıp Kitabevleri
Yardımcı Kaynaklar Güncel makaleler

Ders İle İlgili Dosyalar