Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GÜNEŞ ENERJİSİ Birinci Düzey MM 450 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. S.ORHAN AKANSU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Selçuk SARIKOÇ
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Güneş enerjisi sistemleri ile ilgili teorik ve uygulamalı olarak Y.Lisans öğrencilerini belli bir bilgi düzeyine getirmektir.
Dersin Tanımı Temiz ve yenilenebilir enerji kaynağı olarak güneş, güneş enerjisi üretim yöntemlerinin öğrenilmesi ve uygulanmasıdır.

Dersin İçeriği
1 Giriş ve Türkiye''deki güneş enerjisi uygulamaları,
2 Güneş enerjisi ve diğer enerji kaynakları,
3 Güneş açıları ve atmosfer dışında güneş ışınımı,
4 Yeryüzüne gelen güneş ışınımı,
5 Düz güneş toplayıcıları,
6 Düz güneş toplayıcılarının ısıl analizi,
7 Güneş enerjisinin depolanması,
8 Güneş enerjili sıcak su sistemleri,
9 Güneş enerjisi ile soğutma
10 Güneş enerjisi ile kurutma ve havalı kollektörler, güneş pişiricileri,
11 Güneş enerjisi ile elektrik üretimi, güneş enerjili araçlar,
12 Güneş ışığı nakli, fiber-optik sistemler ve ışık boruları.
13 Güneş Enerjisinin Isıl Uygulamaları
14 Güneş Enerjisinin Diğer Uygulamaları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Güneş enerjisi ile kurutma, havalı kollektörler, güneş pişiricileri, güneş enerjisi ile elektrik üretimi, güneş enerjili araçlar, güneş ışığı nakli, fiber-optik sistemler ve ışık boruları hakkında bilgi sahibi olur.
2 Güneş enerjisinin depolanması, güneş enerjili sıcak su sistemleri, güneş enerjisi ile soğutma hakkında bilgi sahibi olur.
3 Düz güneş toplayıcılarının ısıl analizini öğrenir.
4 Güneş açıları, atmosfer dışında ve yeryüzüne gelen güneş ışınımı hesaplarını yapar.
5 Türkiye''deki güneş enerjisi uygulamalarını öğrenir.
6 Güneş enerjisi ve bu enerjiden yararlanma yöntemlerini öğrenmek.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 2 20
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 2 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 3 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     54
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ders Notları, Prof. Dr. Sebahattin ÜNALAN
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar