Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ANABİLİM DALI SEMİNERİ Üçüncü Düzey VCR 500 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. GÜLTEKİN ATALAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. GÜLTEKİN ATALAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Bu ders teorik olarak anlatılacaktır
Dersin Amacı Bu dersin amacı, yüksek lisanas öğrencilerinin bilimsel araştırma, literatür taraması, tez yazım kılavuzunun incelenmesi, seminer hazırlanması gibi konularda bilgi edinmesi
Dersin Tanımı yüksek lisanas öğrencilerinin bilimsel araştırma, literatür taraması, tez yazım kılavuzunun incelenmesi, seminer hazırlanması gibi konularda bilgi edinmesi

Dersin İçeriği
1 Bilimsel araştırma nedir
2 Bilimsel araştırma nedir
3 Bilimsel araştırma nedir
4 Araştırma Makalesinin tanımı
5 Seminerin tanımı
6 Derlemenin tanımı
7 Olgu sunumunun tanımı
8 Literatür taraması nasıl yapılır?
9 Literatür taraması nasıl yapılır?
10 Literatür taraması nasıl yapılır?
11 Literatür taraması nasıl yapılır?
12 Seminer nasıl hazırlanır?
13 Seminer nasıl hazırlanır?
14 seminer sunumu
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bilimsel araştırma nedir
2 Araştırma Makalesinin tanımı
3 Seminerin tanımı
4 Derlemenin tanımı
5 Literatür taraması nasıl yapılır?
6 Seminer hazırlanması ve sunum teknikleri
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, temel bilim ve Biyosistem Mühendisliği alanında yeterli düzeyde kuramsal-uygulamalı bilgiye sahiptir ve bunları uygular
2 Biyosistem Mühendisliğinde ortaya çıkabilecek problemleri tanımlayabilir, formüle edebilir ve çözebilir
3 Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümüne yönelik olarak disiplinlerarası bir yaklaşımla çözüme gider
4 Biyosistem Mühendisliği uygulamaları için gerekli teknik ve araçları kullanır
5 Deney tasarlama, yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yetilerine sahiptir
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
7 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlayabilir
8 Gelişen yeni teknolojilerden faydalanarak mevcut sorunları algılayabilir
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 10 10 100
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     130
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Samsar E, Akın F, (2002). Özel Cerrahi. Ankara: Medipres Matbaacılık. Dersle ilgili ek ders notları sağlanacaktır.
Yardımcı Kaynaklar Samsar E., Akın F., Anteplioğlu H (1996): Klinik Tanı Yöntemleri ve Genel Cerrahi, Tamer Matbaacılık, Ankara

Ders İle İlgili Dosyalar