Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KENT BİLGİ SİSTEMİ VE COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMİ UYGULAMALARI İkinci Düzey ŞPL 511 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri ---
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. BARIŞ ERGEN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. BARIŞ ERGEN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ---
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Ders kapsamında Coğrafi Bilgi Sistemleri kapsamında temel bilgilerin anlatılması, teknik olarak uygulanması için gerekli olan veri tabanının oluşturulması ile ilgili bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. Elde edilen verilerin veri tabanında birleştirilmesi ve verilerin mekânsal özellikleri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Ders kapsamında çizgi, poligon, nokta veriler ve bu verilerin Coğrafi Bilgi Sistemlerinde kullanımı anlatılacaktır. Ders kapsamında öğrencinin seçeceği konuda veri tabanı altyapısı oluşturulması ve bu verilerin CBS kullanılarak mekânsal analizinin yapılması beklenmektedir. Ders yüz yüze eğitim ile yürütülecektir. Erciyes Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Ve Öğretim Yönetmeliği 24 Madde gereğince devam zorunluluğu aranmaktadır. Ders kapsamında bir ara sınav (ödev teslimi), bir yıl sonu sınavı (final teslimi) yapılacaktır ve öğrencilerden bir dönem sonu ödevi hazırlanması ve teslim etmesi beklenmektedir.

Dersin İçeriği
1 Coğrafi Bilgi Sistemleri Tanım ve Kullanımları
2 Kent Bilgi Sistemi
3 Coğrafi Bilgi Sistemlerinin bileşenleri ve temel işlevleri
4 Coğrafi Bilgi Sistemlerinde veri türleri
5 Vektör veri modelleri
6 Vektör veri modelleri için veri tabanı oluşturma
7 CBS yardımı ile mekansal analizler
8 CBS ile harita oluşturma
9 Ara sınav
10 Temel jeoistatistik
11 Öğrenci sunumu/seminer
12 Öğrenci sunumu/seminer
13 Öğrenci sunumu/seminer
14 Ders kapsamında değerlendirme ve ödev teslimleri hakkında bilgi verilmesi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Coğrafi bilgi sistemlerinin bileşenlerini açıklar
2 Coğrafi bilgi sistemlerinin temel işlevleri hakkında bilgi verir
3 Coğrafi bilgi sistemlerinde veri türlerini açıklar
4 Vektör modeli için veri tabanı oluşturur
5 Veri tabanına veri girişi yapar
6 Veri girişi yapılan veri tabanında harita oluşturur
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak
2 Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak
3 Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek
4 Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek
5 Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek
6 Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek
7 Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak
8 Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek
9 Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek
10 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
11 Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 3 45
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 20 20
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 40 40
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     190
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 10
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 30
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar