Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİYOLOJİK KONTROL VE BİYOTEKNOLOJİ İkinci Düzey TBT 404 8 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. Semih Yılmaz
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş.Gör. Kevser Karaman, Arş. Gör. Ahmet Say
Dersin Veriliş Şekli Örgün (Yüzyüze eğitim)
Dersin Amacı Zararlılarla mücadelede biyolojik ve biyoteknolojik yöntemlerin etkisini ve önemi kavratma
Dersin Tanımı Bu ders öğrencilerin biyoteknolojinin biyolojik mücadeledeki yeri, tarımda uygulanma şekli, yöntemi, kullanım alanları ve dikkat edilmesi gereken noktaları öğrenmesi için düzenlenmiştir.

Dersin İçeriği
1 Biyolojik Mücadeleye Genel Bir Bakış
2 Biyolojik mücadelenin tanımı ve kapsamı
3 Biyolojik mücadelenin amaçları
4 Zararlılara karşı biyolojik savaş yöntemleri
5 Biyolojik mücadele yaklaşımları
6 Entegre mücadele yöntemleri
7 Biyokontrol ajanları: mikroorganizmalar, makroorganizmalar, doğal ürünler, parazitoidler, predatörler, patojenler.
8 ARA SINAV
9 Biyokontrol ajanı olarak entomopatojen mikroorganizmalar; Bakteriler, funguslar, virüsler
10 Biyokontrol ajanı olarak makroorganizmalar: parazitoidler, predatörler
11 Biyolojik mücadelenin yapılabileceği tarım ürünleri
12 Biyolojik Mücadeledenin Avantajları Sorunları ve Riskleri
13 Türkiye’de biyolojik ve biyoteknolojik mücadele. Biyolojik Mücadelenin Stratejik Önemi
14 YARIYIL SONU SINAVI
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Biyolojik mücadelenin önemini bilir
2 Biyolojik mücadelenin kullanım alanlarını bilir ve uygulayabilir
3 Biyoteknolojinin biyolojik mücadeledeki yeri ve önemini bilir
4 Entegre mücadele yöntemlerini bilir ve uygular
5 Biyokontrol ajanlarını kullanım zamanı ve stratejisini belirleyebilir
6 Biyolojik mücadelenin hayvan ve bitki genetik kaynaklarının korunmasındaki önemini bilir
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Kamu Hukukund alanında genel bilgi edinme
2 Seçtiği derslerle ilgili ayrıntılı bilgi edinme
3 Mezunların uzman unvanı elde etmesi
4 Mesleklerine olumlu katkı sunma
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 3 36
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 3 3 9
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 8 8
Laboratuvar 6 2 12
Arazi çalışması 2 4 8
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     142
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Paul Debach, David Rosen. Biological control by natural enemies. 1991
Yardımcı Kaynaklar Nevzat Birişik. Teoriden pratiğe biyolojik mücadele. Gıda Tarım, Hayvancılık Bakanlığı.

Ders İle İlgili Dosyalar