Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DİJİTAL OKURYAZARLIK Birinci Düzey CIGH3207 Seçmeli 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SEYİT HASOĞLU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SEYİT HASOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SEYİT HASOĞLU
Dersin Veriliş Şekli ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SEYİT HASOĞLU
Dersin Amacı Okur yazarlık kavramı ile dijital dönüşüm sürecinde mesleki dönüşümün sağlanmasına katkı sağlamak. Bu süreçte doğru ve güvenilir bilgi kaynaklarını okumak ve yine web dünyasına doğru ve güvenilir kaynak yazabilme.
Dersin Tanımı Web Okuryazarlığı adlı bu derste, web üzerinde var olan doğru ve güvenilir bilgiye ulaşıp okuma işlevinden, içeriği yeniden yapılandırmaya ve yaymaya kadar olan süreçte nasıl bir web okuryazarı olmamız gerektiğini;sahip olunması gereken beceriler, bilinmesi gereken mahremiyet, gizlilik ilkeleri ve etik kuralları çerçevesinde açıklamaya çalışılacaktır.

Dersin İçeriği
1 Okuryazarlık Kavramı
2 Web Teknolojilerinin Temelleri ve Yeterlikleri
3 Web Teknolojilerinin Temelleri ve Yeterlikleri
4 Web’te Yazma ve Etkin Katılım
5 Web: Bilgi Erişim
6 Web: Bilgi Erişim
7 Sosyal Medya Okuryazarlığı
8 Sosyal Medya Okuryazarlığı
9 Web Bilgi Okuryazarlığı
10 Web Bilgi Okuryazarlığı
11 Web’te Mahremiyet Gizlilik ve Bilgi Güvenliği
12 Web’te Mahremiyet Gizlilik ve Bilgi Güvenliği
13 Web Etiği
14 Web Etiği
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Okuryazarlık kavramını açıklar ve bu kavramlar yorum yapar.
2 Teknoloji kavramını açıklayıp, teknolojik gelişmeler hakkında yorum yapar.
3 Web teknolojileri hakkında bilgi sahibi olur.
4 Online bilgi paylaşım platformları hakkında bilgi sahibi olur.
5 Dijital güvenlik kavramları hakkında bilgi sahibi olur.
6 Dijital etik kavramı hakkında bilgi sahibi olur.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Dersin kavramlarını bilme
2 Genel hukuk dersleri içinde yeri
3 Dersin mesleki eğitime katkısı
4 Uygulamada dersin konu ve kavramları ile karşılaşma
5 Sorunlara çözüm bulabilme
6 Mantıklı ve tutarlı düşünmeye etkisi
7 İşyerindeki yapacağı işe katkısı
8 Bir üst öğrenime geçişte katkısı
9 Kriz dönemlerinde nasıl davranacağını bilmeye etkisi
10 İnsan ilişkilerinde tutarlı olmaya etkisi
11 Mesleki kariyerinde başarıya etkisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     28
AKTS     1.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar