Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HİDROBİYOLOJİ Birinci Düzey BİY320 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. FATİH DUMAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Öğrencilere sucul yaşamı, sucul canlıların fiziksel, kimyasal faktörlerle olan ilişkilerini, canlıların sucul yaşama uyumunu temel seviyede öğretmektir.
Dersin Tanımı İç sulara genel bakış, göller, suyun fiziksel ve kimyasal özellikleri, sulardaki canlı organizmalar, göllerde yaşam ve evrim, akarsular ve bunların biyolojik özellikleri, sucul yaşama uyum, deniz biyolojisi.

Dersin İçeriği
1 Suyun temel özellikleri
2 İç suların sınıflandırılması: göller ve göllerin sınıflandırılması
3 Göllerin fiziksel özellikleri;stagnasyon ve sirkülasyon olayları
4 Göl suyunun kimyasal özellikleri: çözünmüş gazlar,pH ve etkileri
5 Göl suyunun kimyasal özellikleri: anorganik , organik maddeler ve etkileri
6 Göllerde ekolojik bölgeler; pelajik ve bentik bölge canlıları
7 Göllerin limnolojik olarak sınıflandırılması; göllerin evrimi ve ötrifikasyon
8 ARA SINAV
9 Lotik Ekosistemler ve özellikleri
10 Akarsuların fiziksel ve kimyasal özellikleri
11 Akarsularda kirlilik ve madde döngüsü
12 Akarsu canlılarının biyoçeşitliliği
13 Denizlerde ekolojik bölgeler ve biyoçeşitlilik.
14 Deniz suyunun fiziksel ve kimyasal özellikleri: anorganik , organik maddeler ve etkileri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Sucul ekosistemlerin genel karakteristiklerini açıklayabilecektir.
2 Sucul yaşamı etkileyen fiziksel ve kimyasal parametreleri açıklayabilecektir.
3 Sucul canlıları biyoekolojik özelliklerine göre sınıflandırabilecektir.
4 Göllerde yaşam ve evrimi açıklayabilecektir.
5 Canlıların sucul yaşama uyumu hakkında bilgi verebilecektir.
6 Denizlerin ekolojik zonlarını gösterebilecektir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen bilimleri ve harita mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2 Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 14 14
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 25 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     99
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı TANYOLAÇ, Jülide. 2009. Limnoloji: Tatlı su bilimi. Hatipoğlu Yayınları. ANKARA
Yardımcı Kaynaklar CİRİK, S., ve CİRİK, Ş., 2008. Limnoloji. E.Ü., Su Ürünleri Fakültesi Yayınları, Ders Kitabı Dizini, Bornova, İzmir

Ders İle İlgili Dosyalar