Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DİN ANTROPOLOJİSİ İkinci Düzey FDB587 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Celaleddin Çelik
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Mustafa Dereli
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze, seminer
Dersin Amacı Din Antropolojinin temel konularının, yaklaşım biçimi ve metodolojisinin anlaşılmasını sağlamak.
Dersin Tanımı Din Antropolojisinin temel ilgi alanları, konu, yaklaşım ve metodolojisinin anlaşılması sağlanır.

Dersin İçeriği
1 Din Antropolojisinin konusu ve tarihçesi
2 Din Antropolojisinin temel metodolojik yaklaşımları
3 Başlıca din antropologları ve inceleme alanları
4 Türkiye konulu başlıca din antropolojisi çalışmaları
5 Etnolojik Din Tanımları
6 Kültür Süreçleri ve Din
7 Sembolik Etkileşim ve Din
8 Malinowskinin Yaklaşımında Etnoloji ve Din
9 C. Geertz ve Kültürel Din
10 Türk Halk Dindarlığı, Volk İslam
11 Yüksek Kültür, Halk Kültürü ve Dindarlıklar
12 Şerif Mardin ve Din Sosyolojisi
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Din Antropolojisinin konusu ve tarihçesinin öğrenilmesi sağlanır.
2 Din Antropolojisinin temel metodolojik yaklaşımlarının tanınması sağlanır.
3 Başlıca din antropologları ve inceleme alanlarının tanınması sağlanır.
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki temel bilgi, kuram ve yaklaşımları öğrenir.
2 Felsefe ve Din bilimlerinin meselelerini bilimsel araştırma metotlarını esas alarak inceleme becerisi kazanır.
3 Felsefe ve din bilimlerinin verileri ile ilahiyat alanının diğer disiplinleri arasında yeterli ilişkileri kurar.
4 Felsefe ve Din Bilimlerinin temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır.
5 Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulusal ve uluslar arası çalışmalar hakkında birikim edinir.
6 Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7 Felsefe ve Din Bilimleri alanında özgün araştırmalar yapabilir.
8 Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik ortamlarda paylaşabilir.
9 Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
10 Alanıyla ilgili kaynakları kullanacak derecede Arapça ve Batı dillerine sahip olur.
11 Alanında edindiği birikimi toplumun ihtiyaçlarını karşılamada kullanır.
12 Alanıyla ilgili çeşitli organizasyonlara katılır ve katkıda bulunur.
13 Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji geliştirilmesine yardımcı olur.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Sibel Özbudun, Antropoloji Kuramlar ve Kuramcılar, Dipnot Yay., Ankara 2012.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar