Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BETON TEKNOLOJİSİ Üçüncü Düzey İNŞ 216 4 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. OKAN KARAHAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Normal derslikte ders anlatımı.
Dersin Amacı Bu ders kapsamında öğrencilere; çimento, agregalar, katkı malzemeleri, beton karışım hesabı, taze ve sertleşmiş beton özellikleri, betonun davranışı, betonun dayanımı ve dayanıklılığı konularında temel bilgilerin kazandırılması hedeflenmektedir.
Dersin Tanımı Beton bileşenleri ve özellikleri

Dersin İçeriği
1 Giriş
2 Çimentolar
3 Agregalar ve Su
4 Betonda Mineral Katkılar
5 Betonda Kimyasal Katkılar
6 Taze Beton Özellikleri
7 Beton Karışım Hesapları
8 Ara Sınav
9 Hazır Beton
10 Betonun Bakımı
11 Sıcak ve Soğuk Havada Beton Dökümü
12 Betonun Dayanımı
13 Betonun Davranışı
14 Betonun Dayanıklılığı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Çimento ve agregalar ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme.
2 Taze ve sertleşmiş beton terminolojisinde kullanılan kavramları tarif edebilme.
3 Beton bileşenlerinin kalite kontrolünde kullanılan deney yöntemlerini açıklayabilme.
4 Farklı çimento türlerini ve beton sınıflarını ayırt edebilme.
5 Deneysel verileri kullanarak agrega elek analizi tablosu oluşturabilme
6 Sertleşmiş betonun mekanik özelliklerini ve elastisite modülünü deney verilerini kullanarak hesaplayabilme
7 Hedeflenen özelliklere sahip beton üretimi için gerekli malzeme miktarlarını hesaplaya bilme.
8 Sertleşmiş beton dayanım verilerini kullanarak, üretimin uygun olup olmadığına karar verebilme.
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Biyomedikal Mühendisliğinde bir uzmanlık alanında derinlemesine bilgi edinmek, literatüre vakıf olmak.
2 Uzmanlık alanında problem tanımlama formüle etme, araştırma yapma, modelleme, analiz yapma yeteneklerini kazanmak.
3 Araştırma sonuçlarını analiz ederek sonuçlar çıkarma ve bunları yazılı sözlü sunma becerisi kazanma.
4 Mühendislik bilgilerini yaşam bilimleri alanında etkin kullanma yeteneği kazanmak.
5 Disiplinler arası çalışmalarda takım çalışması yapabilmek.
6 Araştırma sonuçlarını çok kullanılan bir yabancı dilde yazılı ve sözlü sunabilmek.
7 Yaşam boyu öğrenme, yeni bilgilere erişebilme, yeni alanlara yönelebilme becerisini kazanmak.
8 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanmak.
9 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
10 Hastanelerde teknoloji kullanımında kalite ve güveni artırmak için klinik mühendisliği alanında eğitim ve danışma hizmeti sağlayabilme.
11 Hastane, sağlık örgütleri ve tıbbi teknoloji üretici/satıcılarına danışmanlık ve teknik destek hizmeti sağlayabilme.
12 Yeni biyomalzemeler üzerine bilgi ve beceri kazanma.
13 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanma.
14 Araştırıcı, üretici ve girişimci kapasiteye sahip olabilme.
15 Çağdaş, yenilikçi, katılımcı olabilme, kendini iyi ifade edebilme, kalite ve kalite yönetimi konularında bilinç sahibi olabilme.
16 Ulusal gereksinimlere öncelik verebilme ve bu konulardaki gelişmeleri yakından izleyebilme.
17 Biyomedikal alanındaki bilimsel çalışma sonuçlarını ulusal ve evrensel çevrelere aktarabilme ve öncülük edebilme.
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 2 3 6
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     75
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Beton, Prof.Dr. Turhan Y. ERDOĞAN, ODTU Press, 2003.
Yardımcı Kaynaklar Beton, Prof.Dr. Bülent BARADAN, Dokuz Eylül Üniversitesi Yayın Bürosu, 2012.

Ders İle İlgili Dosyalar