Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MENKUL DEĞER YÖNETİMİ İkinci Düzey İŞL 615 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. LEVENT ÇITAK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli Ders, kitaplarda ve makalelerde yer alan konuların tartışılması ve anlatılması şeklinde yürütülecektir. Ayrıca makalelerde kullanılan ampirik yöntemler analiz edilecektir. Öğrenciler belirli konularda sunum yapacaktır.
Dersin Amacı Dersin amacı menkul kıymetlerin değerlemesinin kavranması, menkul kıymet getirileri ile çeşitli değişkenler arsında ilişkilerin analiz edilerek, ilgili modellerin özümsenmesidir.
Dersin Tanımı Derste, hisse senetleri ve tahvillerin değerlemesi, sermaye piyasalarında denge ve etkinlik, sermaye varlıkları fiyatlama modeli (CAPM), arbitraj fiyatlama modeli (APT), aktif ve pasif yatırım stratejileri, çeşitli değişkenler ile hisse senedi getirileri arasındaki ilişkiler incelenmektedir.

Dersin İçeriği
1 Finansal Piyasalar ve Finansal Varlıklar
2 Menkul Kıymet Borsaları ve Menkul Kıymet Değerlendirmesinde Genel İlkeler
3 Türkiye''''''''de Sermaye Piyasası Faaliyetleri ve Borsa İstanbul
4 Faiz Oranları, Yapısı ve Faiz Oranı Türleri
5 Tahviller ve Diğer Sabit Getirili Menkul Kıymetlerin Değerlemesi
6 Sermaye Varlıkları Fiyatlama Modeli (CAPM).
7 Sermaye Varlıkları Fiyatlama Modeli ve Endeks Modeli.
8 Arbitraj Fiyatlama Teorisi.
9 Arbitraj Fiyatlama Teorisi.
10 Aktif Yatırım Stratejisi ve Etkin Piyasalar.
11 Pasif Yatırım Stratejisi ve Etkin Piyasalar.
12 Fiyat-Kazanç Oranları ile Hisse Senetlerinin Getiri Performansı Arasındaki İlişkiler.
13 Piyasa Katma Değeri (MVA) ile Hisse Senedi Getirileri Arasındaki İlişkiler.
14 Satış/Fiyat, Borç/Özsermaye, Defter Değeri/Piyasa Değeri oranları ve İşletme büyüklüğü ile hisse senedi getirileri arasındaki ilişkiler.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Hisse senedi ve tahvil değerlemesini yapabilmek.
2 Hisse senetleri fiyatlama modellerine hakim olmak.
3 Hisse senedi getirileri üzerinde etkili olabilecek faktörlerle hisse senedi getirileri arasındaki ilişkileri ampirik olarak analiz etmek.
4 Aktif ve pasif yatırım stratejilerini analiz edebilmek.
5 Varlık fiyatlama modellerinin ampirik testlerini gerçekleştirebilmek.
6 --
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak
2 Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak
3 Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek
4 Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek
5 Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek
6 Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek
7 Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak
8 Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek
9 Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek
10 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
11 Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 2 10
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 6 30
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 16 16
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 8 40
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 2 10
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 2) "Investment Management and Mismanagement: History, Findings and Analysis", Seth C. Anderson, 2006, Springer. 3) "Corporate Finance: A Focused Approach", Michael C. Ehrhardt, Eugene F. Brigham February, 2010, Cengage Learning, 4th edition
Yardımcı Kaynaklar 1) Yook, Ken C. Ve George M. McCabe, MVA and the Cross-Section of Stock Returns, Journal of Portfolio Management, 2001; 27, 3. 2) Kane, Alex, Alan J. Marcus ve Jaesun Noh, The P/E Multiple and Market Voılatility, Financial Analysts Journal, Jul/Aug 1996; 52, 4. 3) Shen Pu, The P/E Ratio and Stock Market Performance, Economic Review- Federal Reserve Bank of Kansas City; Fourth Quarter 2000; 85,4. 4) Barbee, William C., Sandip Mukherji ve Gary A. Raines, Do Sales-Price and Dept-Equity Explain Stock returns Beter than Book-Market and Firm Size ?, Financial Analysts Journal, Mar/Apr 1996; 52, 2.

Ders İle İlgili Dosyalar