Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SULAMA VE KURUTMA Birinci Düzey İNŞ 484 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ----
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ----
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze eğitim
Dersin Amacı Toprak sulaması ve zararlı suların uzaklaştırılması hakkındaki teorik bilgilerin kazandırılması
Dersin Tanımı Sulama, Bitki, su, toprak ilişkileri. Bitki su ihtiyacının hesabı. Sulama yöntemleri. Sulama şebekeleri. Su dağıtım yöntemleri. Kurutma, Tarım alanlarının drenajı. Drenaj ağı hesabı.

Dersin İçeriği
1 Giriş, Türkiye’nin su ve toprak potansiyeli
2 Toprak ve bitki hakkında sulama konusu ile ilgili bilgilerin verilmesi
3 Sulama kayıpları ve verimi, sulama suyunun özellikleri konularının
4 Bitki su ihtiyacını belirleme yöntemlerinin verilmesi veuygulama
5 Tarımsal bitkilerin su ihtiyacının hesaplanması ampirik ve teorik, deneysel metotlar, sulamada verim, uygulama.
6 Tarımsal bitkilerin su ihtiyacının hesaplanması ampirik ve teorik, deneysel metotlar, sulamada verim, uygulama.
7 analetli sulama şebekeleri; Sistemin tanıtılması, kanalet ve parçaları, projelendirilmesi, kanaletler üzerindeki sanat yapıları.
8 Su verme metotları ve bunlarla ilgili kriterlerin verilmesi
9 Sulama kurutma ağı içinde bulunan ana elemanlar ve sanat yapıları
10 Sulama alanının kurutulması, yüzeysel kurutma
11 Sulama alanının kurutulması, yüzeysel kurutma
12 Drenlerle kurutma
13 Kontrol görevi gören sanat yapıları ve özellikleri: köprü, menfez, büz ve sifonlar.
14 Sanat yapılarının hidrolik hesapları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bitki, su, toprak ilişkileri
2 Bitki su ihtiyacı için sulama metodu ve yöntemlerini belirler
3 Modern sulama ve su dağıtım yöntemleri ve hesabı
4 Tarım alanlarının drenajı ve drenaj ağının hesabı
5 Bitki su ihtiyacını belirler
6 Sulama şebekeleri ve bunların tasarımlarını yapar
7 Drenaj şebekeleri ve tasarımlarını gerçekleştirir
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10 Çağın sorunları hakkında bilgi
11 Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 3 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 3 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     70
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   30
Genel toplam   60

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Öğretim üyesinin ders notları
Yardımcı Kaynaklar Sulama ve Dreanaj, Turan Kızılkaya, DSİ Yayınları. Sulama Kanalları Üzerindaki Yapıların Projelendirilmesi, Özden Bilen, DSİ Yayınları.

Ders İle İlgili Dosyalar