Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİNDE KANITA DAYALI ÇALIŞMALAR İkinci Düzey HEM 519 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. ÖZLEM CEYHAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. PINAR TEKİNSOY KARTIN, DOÇ. DR. ÖZLEM CEYHAN, DOÇ. DR. SEVİL GÜLER, DOÇ. DR.ÜLKÜ ÖZDEMİR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli AKTİF YÖNTEM
Dersin Amacı İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİNDE KANIT DÜZEYLERİNE UYGUN ÇALIŞMALARI İNCELEMEK VE YORUMLAMAK
Dersin Tanımı İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİNDE KANIT DÜZEYLERİNE UYGUN ÇALIŞMALARI İNCELER

Dersin İçeriği
1 Programın Açıklanması ve Hazırlık Çalışmaları
2 Literatür taramanın önemi ve tartışılması
3 İnternet üzerinden kaynak tarama nasıl yapılır? Arama motorları
4 Kaynak nedir? Kaynak yazım kuralları
5 Kanıt nedir? Kanıt düzeyleri
6 3. Düzey kanıt içeren çalışmaları tartışılması
7 2. Düzey kanıt içeren çalışmaları tartışılması
8 1. Düzey içeren çalışmaları tartışılması
9 Sistematik inceleme, randomize kontrollü çalışma, vaka kontrollü çalışmalarının tartışılması
10 Araştırmaların uygulamaya aktarılması(Protokoller, Cochrane-Joanna Briggs library)
11 Güncel çalışmaların tartışılması
12 Güncel çalışmaların tartışılması
13 Güncel çalışmaların tartışılması
14 Güncel çalışmaların tartışılması
15 Güncel çalışmaların tartışılması
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Hemşirelikte kanıta dayalı çalışmaların önemini açıklama
2 İnternet üzerinden kaynak taraması yapabilme (Pubmed, Üniversitenin Kütüphane Katalogu, Ulakbim, Ulusal Tez Tarama vb)
3 Kaynak yazım kurallarını öğrenme
4 Kanıt düzeylerini açıklayabilmesi
5 3. Düzey kanıt içeren çalışmaları tartışabilmesi
6 2. Düzey kanıt içeren çalışmaları tartışabilmesi
7 1. Düzey kanıt içeren çalışmaları tartışabilmesi
8 Sistematik inceleme, randomize kontrollü çalışma, vaka kontrollü çalışma örneklerini tartışabilme
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 YETİŞTİRME SİSTEMLERİ
2 YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 1
3 YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 2
4 YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 3
5 YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 4
6 YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 5
7 YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 6
8 YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 8
9 YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 9
10 YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 10
11 YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 11
12 YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 12
13 YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 13
14 YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 14
15 YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     120
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Güncel makaleler
Yardımcı Kaynaklar Güncel makaleler

Ders İle İlgili Dosyalar