Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MANTIK FELSEFESİ Üçüncü Düzey FDB611 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AHMET KAYACIK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. AHMET KAYACIK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Mahmut Sami ÖZDİL
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Mantık Felsefesi hakkında temel bilgileri vermek ve mantık ile felsefe arasındaki ilişkiyi ortaya koymak.
Dersin Tanımı Mantık felsefesi hakkında bilgi içerir.

Dersin İçeriği
1 Mantık Nedir?
2 Felsefe Nedir?
3 Mantık ve Felsefenin Ortak Problemleri
4 Mantık ve Felsefe İlişkisi
5 Mantık Felsefesinin Problemleri
6 Beş Tümel
7 Kategoriler
8 Tanım
9 Önermeler
10 Kıyas
11 Beş Sanat
12 Cedel (Topikler)
13 Mugalata (Sofistik Deliller)
14 Değerlendirme
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Mantık hakkında bilgi sahibi olur.
2 Felsefe hakkında bilgi sahibi olur
3 Mantık ve Felsefe ilişkisi hakkında bilgi sahibi olur
4 Mantık Felsefesi hakkında bilgi sahibi olur
5 Mantık felsefesinin problemleri hakkında bilgi sahibi olur
6 Mantık felsefesinin tarihi hakkında bilgi sahibi olur.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bilim alanının, kavram, konu, yöntem ve sorunlarına hakim olur.
2 Bilim alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar.
3 Bilim alanındaki yeni gelişmeleri tanır.
4 Bilim alanı ile ilgili yerli ve yabancı kaynakları tanır, çalışmalarında etkili bir şekilde kullanır.
5 Bilim alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.
6 Bilim alanına yenilik getirecek özgün düşünce, yöntem, uygulama ve araştırmalar geliştirir.
7 Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası projelerde görev alır veya yeni projeler geliştirir.
8 Alanındaki bilimsel çalışmalarda bilişim ve iletişim teknolojilerini etkili şekilde kullanır.
9 Alanının gerektirdiği dilleri (Arapça ve Batı dilleri) ileri düzeyde bilir ve kullanır.
10 Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
11 Alanıyla ilgili akademik kurum ve kuruluşların çalışmalarına katkıda bulunur.
12 Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yaparak ortak projeler geliştirir.
13 Ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik platformlarda paylaşır
14 Uzmanlık alanıyla ilgili konularda bilimsel, toplumsal, kültürel vb. strateji geliştirilmesinde rol alır.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 10 5 50
Sunum / Seminer hazırlama 3 5 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     145
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 80
Kısa sınav 0 0
Ödev 10 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Mantık Felsefesi, İsmail Köz; Philosophy of Logic, W.V. Quine
Yardımcı Kaynaklar A. Cevdet Paşa, Mi’yar-ı Sedât, Ebheri İsagûcî, Necip Taylan, Ana hatlarıyla Mantık, Şafak Ural, Temel Mantık, Doğan Özlem, Mantık, Teo Grünberg, Felsefe ve Felsefi Mantık Yazıları.

Ders İle İlgili Dosyalar