Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ANABİLİM DALI SEMİNERİ İkinci Düzey ST 622 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. REMZİ AYDIN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli yüzyüze
Dersin Amacı Sanat Tarihi ve El Sanatları araştırmalarında uygulanacak metotlarla ilgili teorik bilgilerin uygulamalı bir şekilde öğretilmesi dersin amacını oluşturmaktadır.
Dersin Tanımı Örnek çalışmalar eşliğinde öğrencilere bilimsel bir çalışmanın nasıl hazırlanacağı anlatılacaktır.

Dersin İçeriği
1 Araştırma ve metod nedir? Genel araştırma türleri nelerdir.
2 Sanat tarihi arkeoloji ve el sanatları bilimsel araştırma türleri nelerdir.
3 Konun seçimi, tanımı ve sınırlandırılması nasıl yapılmalıdır.
4 Yazılı kaynakların tespiti ve okunmasında dikkat edilecek hususlar nelerdir.
5 Ana hat planı nedir? Geçici ana hat planı nedir? ve nasıl hazırlanır.
6 Saha çalışması nasıl yapılmalıdır. Saha çalışmasının araştırma için önemi nedir.
7 Tezlerin metin yapısının oluşumunun nasıl yazılacağı üzerinde durulacaktır.
8 ARA SINAV
9 Giriş, katalog bölümü,analiz, karşılaştırma, sentez, bibliyografya nasıl yazılır.
10 Araştırma metninin hazırlanması dil ve referans dipnotları anlatılacaktır.
11 Muhteva ve mülakat dipnotları ile dipnot gösterim teknikleri,kurallar anlatılacaktır.
12 Mimarlık,antik çağ yapılarının gözlem fişlerinin hazırlanması anlatılacaktır.
13 Hamamlar,lahitler ve höyükler üzerine hazırlanacak gözlem fişlerini anlatılacaktır.
14 Türk İslam yapılarının gözlem fişlerinin hazırlanması hakkında bilgi verilecektir.
15 YARIYIL SONU SINAVI
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Araştırma ve metod nedir? Genel araştırma türlerinin öğretilmesi.
2 Konun seçimi, tanımı ve sınırlandırılması nasıl yapılması gerektiğinin kavratılması.
3 Yazılı kaynakların tespiti ve okunmasında dikkat edilecek hususlar ve yazılı kaynak çeşitlerinin öğretilmesi.
4 Ana hat planı nedir? Geçici ana hat planı nedir? ve nasıl hazırlanması gerektiğinin kavratılması.
5 Saha çalışması nasıl yapılmalıdır. Saha çalışmasının araştırma için öneminin ne olduğunun öğretilmesi.
6 Tezlerin metin yapısının oluşumunun nasıl yazılacağının kavratılması.
7 Giriş, katalog bölümü,analiz, karşılaştırma, sentez, bibliyografyanın nasıl yazılması gerektiğinin kavratılması.
8 Araştırma metninin hazırlanması dil ve referans dipnotlarının nasıl verileceğinin öğretilmesi.
9 Muhteva ve mülakat dipnotları ile dipnot gösterim teknikleri,kurallar anlatılarak kavratılması.
10 Türk İslam yapılarının gözlem fişlerinin nasıl hazırlanması gerektiğinin öğretilmesi.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2 Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3 Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4 Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5 Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6 Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7 Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8 Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9 Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10 Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 5 6 30
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 3 5 15
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 2 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 4 20
Toplam iş yükü     153
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar