Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TARIMDA ENERJİ KULLANIMI İkinci Düzey BSM515 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. BAHADIR DEMİREL
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ BAHADIR DEMİREL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze Eğitim, Ödev ve Proje Çalışmaları
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin; enerji, tarımda enerji kullanımı, alternatif enerji kaynaklarının tarımda kullanımı, tarımsal üretimde enerji bilançosu ve tarımda enerji tasarrufu konularını kavramasını sağlamaktır.
Dersin Tanımı Enerjiye ilişkin temel kavramlar, enerjinin biçimleri, enerjinin sınıflandırılması, tarımda enerjinin yeri ve önemi, tarımda enerji kullanımı, tarımda kullanılan alternatif enerji kaynakları, tarım ve orman atıklarından enerji kazanılması, güneş enerjisi, rüzgar enerjisi, hidrolik enerji ve jeotermal enerjinin tarımsal üretimde uygulamaları, tarımsal üretimde enerji bilançosu, tarımda enerji tasarruf yöntemleri

Dersin İçeriği
1 Enerji bilgisi, enerjinin tanımı ve sınıflandırılması,
2 Tarımda enerjinin yeri ve önemi, tarımda enerji kullanımı
3 Enerji verimliliği
4 Tarımda kullanılan alternatif enerji kaynakları,
5 Tarım ve orman atıklarından enerji kazanılması,
6 Güneş enerjisi ve tarımda kullanım olanakları
7 Genel değerlendirmeler
8 Ara Sınav
9 Güneş enerjisi ve tarımda kullanım olanakları
10 Rüzgâr enerjisi ve tarımda kullanım olanakları
11 Rüzgâr enerjisi ve tarımda kullanım olanakları
12 Hidrolik enerji ve tarımda kullanım olanakları
13 Jeotermal enerji ve tarımda kullanım olanakları
14 Tarımsal üretimde enerji bilançosu
15 Dönem Sonu Sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Enerji bilgisi, enerji tanımı ve sınıflandırılmasının kavranması
2 Tarımda enerji kullanımının kavranması
3 Tarımda alternatif enerji kaynakları kullanımının kavranması
4 Tarımsal artıklardan enerji üretimi ve kullanım yöntemlerinin kavranması
5 Rüzgar enerjisi ve tarımsal üretimde uygulamalarının kavranması
6 Jeotermal enerji ve tarımsal üretimde uygulamalarının kavranması
7 Güneş enerjisi ve tarımsal üretimde uygulamalarının kavranması
8 Tarımda enerji tasarrufu olanaklarının kavranması
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İlaçların canlı vücudundaki farmakokinetik ve farmakodinamik özelliklerini betimleme
2 Hücrede ilaç hedefi molekülleri tanıma ve uyarı iletimindeki rollerini betimleme
3 Hücreler arası iletişimi sağlayan aracı molekülleri (nörotransmitterler, otakoidler, hormonlar) betimleme; bu moleküllerin etkilerini, etki mekanizmalarını kavrama ve ilaç hedefi olarak işlevlerini önerme
4 Farmakolojide kullanılan araştırma yöntemlerini tanıma, farmakolojik problemlerin çözümünde uygun yöntemleri seçme ve deneyleri tasarlama
5 Yayınlanmış bilimsel verileri çözümleme, yorumlama ve yargılama
6 Verileri ölçme-değerlendirme yöntemlerini tanıma ve bilimsel verilerin istatistiksel çözümlemesini düzenleme
7 Eğitimin biliminin temel kavramlarını tanımlama
8 Temel farmakolojik araştırmalarda iş gören alet ve gereçleri kullanma
9 Deney hayvanlarına bakım, besleme ve ilaç uygulaması yapma
10 Farmakolojide kullanılan araştırma yöntemlerinden en az ikisini; uygun nitelikte, sürede ve ekonomik şekilde yürütme.
11 Yayınlanmış bilimsel verilere ulaşma
12 Bilimsel sunu yapma
13 Bilimsel yayın yazma
14 Farmakolojideki problemlerin çözümünde, bilimsel yöntemlerin gücünü anlama ve benimseme
15 Bilimsel araştırmalarda etik değerlere uyma
16 İyi Laboratuar Uygulamaları” klavuzlarına uygun şekilde çalışma
17 Bilimsel araştırmalarda ekip çalışması anlayışını kazanma
18 İnsan ilişkilerinde doğru, dürüst ve tutarlı davranışlar sergileme
19 Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemek ve mesleki uygulamalardaki değişimlere uyum sağlamak için; sürekli bir biçimde yeni bilgilere ulaşma alışkanlığı edinme
20 Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavrama
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 3 36
Ödevler 3 5 15
Sunum / Seminer hazırlama 3 5 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 4 10 40
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 10 30
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Yavuzcan, G. 1994 Enerji Teknolojisi. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No: 1324. Ankara Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Yayın Ünitesi. Ankara, ISBN: 975-482-171-2 117 s. Stanhill, G. 1984 Energy and Agriculture. Springer-Verlag, Germany, ISBN:3-540-13476-X192p.
Yardımcı Kaynaklar Çengel, Y.A., M.A. Boles, 2007. Thermodynamics, An Engineering Approach Sixth Edition. Mc Graw Hill, ISBN: 978-007-8. Çengel, Y.A., M.A. Boles, 2008. Termodinamik-Mühendislik Yaklaşımıyla, Çeviri Editörü: Ali Pınarbaşı, ISBN: 978-975-6240-26-7, İzmir Güven Kitabevi, İzmir.

Ders İle İlgili Dosyalar