Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TARIMDA ENERJİ KULLANIMI Birinci Düzey BSM515 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. BAHADIR DEMİREL
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ BAHADIR DEMİREL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze Eğitim, Ödev ve Proje Çalışmaları
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin; enerji, tarımda enerji kullanımı, alternatif enerji kaynaklarının tarımda kullanımı, tarımsal üretimde enerji bilançosu ve tarımda enerji tasarrufu konularını kavramasını sağlamaktır.
Dersin Tanımı Enerjiye ilişkin temel kavramlar, enerjinin biçimleri, enerjinin sınıflandırılması, tarımda enerjinin yeri ve önemi, tarımda enerji kullanımı, tarımda kullanılan alternatif enerji kaynakları, tarım ve orman atıklarından enerji kazanılması, güneş enerjisi, rüzgar enerjisi, hidrolik enerji ve jeotermal enerjinin tarımsal üretimde uygulamaları, tarımsal üretimde enerji bilançosu, tarımda enerji tasarruf yöntemleri

Dersin İçeriği
1 Enerji bilgisi, enerjinin tanımı ve sınıflandırılması,
2 Tarımda enerjinin yeri ve önemi, tarımda enerji kullanımı
3 Enerji verimliliği
4 Tarımda kullanılan alternatif enerji kaynakları,
5 Tarım ve orman atıklarından enerji kazanılması,
6 Güneş enerjisi ve tarımda kullanım olanakları
7 Genel değerlendirmeler
8 Ara Sınav
9 Güneş enerjisi ve tarımda kullanım olanakları
10 Rüzgâr enerjisi ve tarımda kullanım olanakları
11 Rüzgâr enerjisi ve tarımda kullanım olanakları
12 Hidrolik enerji ve tarımda kullanım olanakları
13 Jeotermal enerji ve tarımda kullanım olanakları
14 Tarımsal üretimde enerji bilançosu
15 Dönem Sonu Sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Enerji bilgisi, enerji tanımı ve sınıflandırılmasının kavranması
2 Tarımda enerji kullanımının kavranması
3 Tarımda alternatif enerji kaynakları kullanımının kavranması
4 Tarımsal artıklardan enerji üretimi ve kullanım yöntemlerinin kavranması
5 Rüzgar enerjisi ve tarımsal üretimde uygulamalarının kavranması
6 Jeotermal enerji ve tarımsal üretimde uygulamalarının kavranması
7 Güneş enerjisi ve tarımsal üretimde uygulamalarının kavranması
8 Tarımda enerji tasarrufu olanaklarının kavranması
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
2 Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
3 İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
4 İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
5 Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
6 İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
7 Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
8 Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
9 Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
10 Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
11 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
12 Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
13 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
14 Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
15 Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
16 Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
17 Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
18 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
19 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
20 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 3 36
Ödevler 3 5 15
Sunum / Seminer hazırlama 3 5 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 4 10 40
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 10 30
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Yavuzcan, G. 1994 Enerji Teknolojisi. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No: 1324. Ankara Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Yayın Ünitesi. Ankara, ISBN: 975-482-171-2 117 s. Stanhill, G. 1984 Energy and Agriculture. Springer-Verlag, Germany, ISBN:3-540-13476-X192p.
Yardımcı Kaynaklar Çengel, Y.A., M.A. Boles, 2007. Thermodynamics, An Engineering Approach Sixth Edition. Mc Graw Hill, ISBN: 978-007-8. Çengel, Y.A., M.A. Boles, 2008. Termodinamik-Mühendislik Yaklaşımıyla, Çeviri Editörü: Ali Pınarbaşı, ISBN: 978-975-6240-26-7, İzmir Güven Kitabevi, İzmir.

Ders İle İlgili Dosyalar