Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GELENEKSEL SERAMİKLER Üçüncü Düzey MBM 310 5 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. LEMİYE ATABEK SAVAŞ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı OKUTMAN EBRU ÇITAK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Ders temelde anlatım yolu ile işlenecektir. Buna ilaveten sınıf içi tartışma yoluyla öğrencilerin derse katılması beklenmektedir. Aynı zamanda laboratuvarda uygulama yapılacaktır.
Dersin Amacı Seramik hammaddelerinin öğrenilmesi.Seramik malzeme üretilirken hangi aşamalardan geçtiğinin öğrenilmesi.
Dersin Tanımı Geleneksel seramiklere kısa bir giriş, seramiklerin ve geleneksel seramiklerin sınıflandırılması, geleneksel seramikler için hammadde secimi, üretim yöntemleri, sırlama ve sırlama teknikleri, sırlama hataları

Dersin İçeriği
1 Seramik ve kilin tanımı,kil oluşumlarının incelenmesi.
2 Seramik ürünlerin sınıflandırılması ( Gözenekli bünye ,Pekişmiş Bünye ve Porselen)
3 Seramik hammaddeleri ( Özlü ve özsüz seramik hammaddelerinin tanımlarının yapılması)
4 Killere ve kaolenlere uygulanan deneyler ve laboratuarda uygulamasının yapılması (Elektrolit kontrolü, Elek analizi, Yoğrulma suyu deneyi, kuru, pişme ve toplu küçülme deneyleri,Su emme deneyi, kuru direnç deneyi, tane iriliği deneyi, dilatometre deneyi, DTA deneyi, Kimyasal analiz)
5 Seramik endüstrisinde çamur hazırlama
6 Seramik çamurunu şekillendirme yöntemlerinin incelenmesi
7 Vize Sınavı
8 Seramik kurutma yöntemleri
9 Sır tanımının yapılması ve çeşitlerinin incelenmesi Basit sır reçetesi hazırlanması ve uygulmasının yapılması,Seger Çözümleri
10 Sırlama Yöntemleri ve Sır hataları
11 Vitrifiye Malzeme Üretim Prosesi
12 Porselen Üretim Prosesi
13 Laboratuvarda Sır Uygulaması
14 Final Sınavı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Geleneksel seramiklerin tanımı ve uygulamaları
2 Geleneksel seramik ham maddeleri tanımlamaları ve hazırlama teknolojileri
3 Geleneksel seramik hammaddelerinin kullanıma uygunluğunun analizi
4 Sırlama Yöntemleri
5 Sır hataları
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 5 60
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 1 3 3
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     113
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı ARCASOY, Ateş. Seramik Teknolojisi, İstanbul, Marmara Üniversitesi G.S.F. Yayınları No:1 1983
Yardımcı Kaynaklar TANIŞAN,Hüseyin;METE,Zeliha.Seramik Teknolojisi ve Uygulaması İŞMAN,Faruk.Seramik Teknolojisi,Teknik Yayınlar Serisi 1 SÜMER, Güner. Seramik Sırları, Eskişehir, AK Ofset Matbaacılık, 2002.

Ders İle İlgili Dosyalar