Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YEŞİL KİMYA Üçüncü Düzey SEC 140 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. SERKAN DAYAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. SERKAN DAYAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz-yüze
Dersin Amacı Yeşil Kimya’nın temel prensipleri doğrultusunda analiz metodolojilerinin geliştirilmesi ve üretim sistemlerinin çevreci yaklaşımlarla nasıl zenginleştirilebildiğinin aktarılması amaçlanmıştır.
Dersin Tanımı Yeşil Kimya nedir? Uygulama alanları ve nelerdir? Yeşil Kimya’nın temel prensipleri ve metodolojileri hakkında bilgiler. Laboratuvar teknolojilerinin çevreci sistemlerle birleştirilmesi nasıl sağlanır?

Dersin İçeriği
1 Yeşil Kimya kavramı ve önemi
2 Yeşil Kimya Stratejileri
3 Yeşil Kimya’nın 12 temel ilkesini uygulamalarla öğrenmek
4 Yenilenebilir kaynaklar ile yeşil kimya ilkelerinin karşılaştırılması I
5 Yenilenebilir kaynaklar ile yeşil kimya ilkelerinin karşılaştırılması II
6 Endüstriyel ve enstrümental analizler
7 Analiz yöntemlerinde yeşil kimya ölçütlerinin uygulanması
8 Analiz yöntemlerinde yeşil kimya ölçütlerinin uygulanması
9 Ara-Sınav
10 Ara sınav değerlendirmesi. Sınav sorularının cevapları ile ilgili geri bildirimlerin yapılması. Mevcut analiz yöntemlerin yeşil kimya uyumluluklarının tartışılması
11 Üretim-Analiz süreçlerinin yeşil ölçütlerle belirlenmesi ve maliyet hesaplamaları
12 Laboratuvar ölçeğinde minimum atık prosedürlerinin yerleştirilmesi ve geliştirilmesi
13 Çevre kimyası, ilaç kimyası vb. alanlarda ilgili ölçütlerin uyarlanması
14 Yeşil kimya uygulamalarının pratik sonuçları ve geri dönüşleri
15 Sürdürülebilir bir kalkınma için neler yapabiliriz.
16 Yeşil kimyanın üretim/laboratuvarlarımızdaki yeri ve geleceği
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Yeşil kimya kavramları ve temel prensiplerini öğrenme.
2 Yenilenebilir enerji kaynakları ile endüstriyel uygulamalarda yeşil kimya prensiplerinin yerini öğrenme.
3 Minimum atıkla proses verimliliğini öğrenme.
4 Sürdürülebilir bir yaşam için kimyasal yaklaşım ve bakış açısını öğrenme.
5 Laboratuvar uygulamalarında yeşil kimya prensiplerinin uygulanması için bilgi edinme.
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Pedodonti teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2 Tıbbi alanlar başta olmak üzere farklı disiplinlerle çalışarak yeni bilgiler oluşturabilme
3 Pedodonti alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
4 Pedodonti alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 14 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 14 14
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 16 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     76
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar