Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MÜHENDİSLİK MATEMATİĞİ İkinci Düzey UMYL515 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ SAMİ PEKDEMİR
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. SELÇUK ASLAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Öğrencilere lisans üstü eğitimde kullanacakları matematik becerisini kazandırmak.
Dersin Tanımı Mühendislik problemlerinde sıkça karşılaşılan diferansiyel denklemleri çözümleme becerisi

Dersin İçeriği
1 Diferansiyel Denklemlere Giriş
2 Birinci mertebeden adi diferansiyel denklemler: Ayrılabilir, Tam, Lineer.
3 Bernoulli diferansiyel denklemi, Clairaut diferansiyel denklemi,Riccati diferansiyel denklemi
4 İkinci mertebeden adi diferansiyel denklemler: Homojen diferansiyel denklemler
5 İkinci mertebeden adi diferansiyel denklemler: Belirsiz katsayılar metodu, Parametrelerin değişimi metodu
6 İkinci mertebeden adi diferansiyel denklemler: Euler–Cauchy Denklemleri
7 Yüksek mertebeden lineer adi diferansiyel denklemler
8 Ara Sınav
9 Adi diferansiyel denklemlerin seri çözümleri: Adi nokta çözümü, Frobenius Metodu
10 Adi diferansiyel denklemlerin seri çözümleri: Adi nokta çözümü, Frobenius Metodu
11 Laplace Dönüşümleri: Türev ve İntegral Dönüşümleri, Birim Adım Fonksiyonu, Dirac Delta Fonksiyonu, Konvulasyon
12 Laplace Dönüşümleri: Türev ve İntegral Dönüşümleri, Birim Adım Fonksiyonu, Dirac Delta Fonksiyonu, Konvulasyon
13 Vektör Analizi: Gradyan, Curl, Diverjans Teoremleri
14 Vektör Analizi: Çizgi, Yüzey İntegralleri. Green Teoremi, Diverjans Teoremi, Stoke Teoremi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler, mühendislik problemlerini matematiksel terimlerle modelleme yeteneği kazanır.
2 Fonksiyonların türevini ve integralini hesaplama yeteneği edinilir.
3 Öğrenciler, diferansiyel denklemleri çözme ve mühendislik uygulamalarına uyarlamada beceri kazanır.
4 Rastgele değişkenlerle çalışma, olasılık teorisi ve istatistiksel analiz becerileri edinme.
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Analiz metotlarının temellerini bilir
2 Spektroskopik metotları metotların temellerini öğrenir
3 Kalitatif analiz yapar
4 Kanlitatif analiz yapar
5 Kalitatif analizdeki problemleri çözer
6 Kantitatif analizdeki problemleri çözer
7 Analizde metot seçimi yapar
8 Analiz sonuçlarını değerlendirir
9 İlaç analizine karar verir.
10 Îyi laboratuar uygulamalarını bilir.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 6 78
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 35 35
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 35 35
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     191
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Erwin Kreyszig, İleri Mühendislik Matematiği, 10th Ed.
Yardımcı Kaynaklar Peter V. O Neil, Advanced Engineering Mathematics

Ders İle İlgili Dosyalar