Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI 1 Birinci Düzey TUR711 3 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yüksek lisans ders aşamasının tamamlanmış olması, tez projesinin verilmiş ve kabul edilmiş olması gerekir.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET HALİT AKIN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Kurtuluş Karamustafa, Prof. Dr. Ömer Şanlıoğlu, Doç. Dr. Kenan Güllü, Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Umur, Dr. Öğr. Üyesi Harun Çalhan, Dr. Öğr. Üyesi Reha Kılıçhan
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze ve Danışmanlık
Dersin Amacı Bu dersin amacı turizm işletmeciliği alanında öğrencinin belirlemiş olduğu konuda tez danışmanlığı yapmaktır; yüksek lisans tez öğrencisini yönlendirerek tezini tamamlamasını ve sözlü sınava hazırlamaktır.
Dersin Tanımı Turizm işletmeciliği alanında güncel araştırma teknik ve yöntemlerini kullanarak ve akademik yazım kuralları çerçevesinde yüksek lisans tez danışmanlığıdır.

Dersin İçeriği
1 Tez danışmanlığı; tez ile ilgili teorik kısımların değerlendirilmesi ve yönlendirilmesi.
2 Tez danışmanlığı; tez ile ilgili teorik kısımların değerlendirilmesi ve yönlendirilmesi.
3 Tez danışmanlığı; tez ile ilgili teorik kısımların değerlendirilmesi ve yönlendirilmesi.
4 Tez danışmanlığı; tez ile ilgili teorik kısımların değerlendirilmesi ve yönlendirilmesi.
5 Tez danışmanlığı; tez ile ilgili teorik kısımların değerlendirilmesi ve yönlendirilmesi.
6 Tez danışmanlığı; tez ile ilgili teorik kısımların değerlendirilmesi ve yönlendirilmesi.
7 Tez danışmanlığı; tez ile ilgili teorik kısımların değerlendirilmesi ve yönlendirilmesi.
8 Tez danışmanlığı; tez ile ilgili uygulama kısımların değerlendirilmesi ve yönlendirilmesi.
9 Tez danışmanlığı; tez ile ilgili uygulama kısımların değerlendirilmesi ve yönlendirilmesi.
10 Tez danışmanlığı; tez ile ilgili uygulama kısımların değerlendirilmesi ve yönlendirilmesi.
11 Tez danışmanlığı; tez ile ilgili uygulama kısımların değerlendirilmesi ve yönlendirilmesi.
12 Tez danışmanlığı; tez ile ilgili uygulama kısımların değerlendirilmesi ve yönlendirilmesi.
13 Tez danışmanlığı; tez ile ilgili uygulama kısımların değerlendirilmesi ve yönlendirilmesi.
14 Tez danışmanlığı; tez ile ilgili uygulama kısımların değerlendirilmesi ve yönlendirilmesi.
15 Tez danışmanlığı; tez ile ilgili uygulama kısımların değerlendirilmesi ve yönlendirilmesi.
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Araştırma konusu belirleyebilmeyi öğrenir.
2 Tez projesi hazırlayıp sunmayı kavrar.
3 Literatür taramasını ve yazmasını öğrenir.
4 Uygun araştırma method ve tekniklerinin seçimini kavrar.
5 Analiz yapmayı ve yorumlamayı öğrenir.
6 Akademik yazım kurallarını ve dili kavrar.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen bilimleri ve harita mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2 Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 1 10 10
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 50 50
Ödevler 1 15 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 200 200
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 1 200 200
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 150 150
Toplam iş yükü     625
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Araştırma yöntemleri ve yazım kuralları ile ilgili kaynaklar.
Yardımcı Kaynaklar İlgili literatür.

Ders İle İlgili Dosyalar