Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÜRETİM YÖNETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR Üçüncü Düzey İŞL 648 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Üretim planlaması, Üretim Yönetimi ve Yöneylem Araştırması dersleri yeterli seviyede alınmış olmalı.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Filiz Çalışkan
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok.
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Üretim yönetimi alanındaki yeni gelişmeleri takip etmek.
Dersin Tanımı Üretim yönetimi, üretim planlama, kullanılan yöntemler alanında dünyada olan gelişmeleri ve bu alandaki literatürü takip eder.

Dersin İçeriği
1 Harmoni arama algoritmasındaki yeni gelişmeler
2 Buffon needle algoritması. Karınca algoritmasındaki yeni gelişmeler
3 Genetik algoritmadaki yeni gelişmeler
4 Melez algoritmalar
5 Çok ürün-çok makine sıralama yöntemlerindeki yeni gelişmeler
6 Çok kriterli sıralama yöntemlerindeki yeni gelişmeler
7 Çok ürünlü hat dengeleme yöntemlerindeki yeni gelişmeler
8 Petri ağları: Temel bilgiler
9 Petri ağlarının yapısal ve davranışsal özellikleri
10 Zamanlı Petri ağları ve uygulama örnekleri
11 Yüksek seviyeli Petri ağları
12 Esnek üretim sistemlerindeki yeni gelişmeler
13 Gerçek-zamanlı sistemler
14 Dinamik (gerçek-zamanlı) proje planlaması
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Petri ağları ile ilgili temel düzeyde bilgi sahibi olunur.
2 Harmoni arama algoritmasındaki yeni gelişmeler bilinir.
3 Genetik algoritma ve melez algoritmalardaki yeni gelişmeler bilinir
4 Gerçek zamanlı (dinamik) süreçler ile ilgili gelişmeler bilinir.
5 Atölye tipi üretim yapan işletmelerin sıralama problemleri için geliştirilen yeni yöntemler bilinir.
6 Çok (karışık)ürünlü üretim hatlarını dengeleyen yeni yöntemler bilinir.
7 Alfa, beta, gama gösterim biçimleri ile literatürde makalelerin nasıl sınıflandırıldığı öğrenilerek dünyadaki gelişmeleri takip edebilme kabiliyeti sağlanır.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Alanı ile ilgili nitel ve nicel verileri toplar, bilgisayar destekli programlarla analiz eder ve yorumlar.
2 İşletme bilimi ile ilgili alanlarda özgün bilimsel çalışma yaparak, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur.
3 Yaptığı bilimsel çalışmaları araştırmacılara ve diğer yararlanıcılara makaleler yoluyla yazılı; seminer, sempozyum, konferans ve kongre bildirileri yoluyla sözlü olarak aktarır.
4 İşletme ve çevresine ilişkin ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder, bunların işletme ve çevresi üzerindeki etkilerini tartışır.
5 İşletme bilimi ile ilgili alanlarda (yönetim, muhasebe, finansman, üretim yönetimi, pazarlama, sayısal yöntemler) ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve yönetimsel etik sorunları tespit eder ve bunlara çözüm üretir.
6 İşletmelerde insan kaynaklarının stratejik bir unsur olarak etkin ve verimli bir şekilde yönetilmesinin yollarını açıklar.
7 Bir yeni girişimin nasıl başlatılacağını ve girişimcilik sürecinin nasıl yönetileceğini gösterir ve uygular.
8 İşletmelerin uzun vadede sürdürülebilir rekabet üstünlüğüne sahip olması için izlenmesi gereken stratejik yönetim süreçlerini açıklar.
9 Üretim yönetiminde karşılaşılan problemler ve kullanılan yöntemler hakkında dünyadaki son gelişmeleri ve ortaya çıkan yeni yaklaşımları tartışır.
10 Üretim ve hizmet sektöründeki gerçek olaylar için standart süreleri tespit edip simülasyon modelleri tasarlar ve elde edilen sonuçları yorumlar.
11 Ekonomi, finans, muhasebe ve denetim alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri, bunların işletmeler ve piyasalar üzerindeki etkilerini takip eder ve tartışır.
12 Pazarlamanın temel alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar.
13 Pazarlama biliminin, işletme bölümünün diğer anabilim dallarıyla etkileşimini açıklar ve yeni bakış açıları ile farklı konuları tartışır.
14 İşletmenin farklı alanlarına ilişkin problemleri teorik alt yapılarını ve bağlamsal koşullarını dikkate alarak tartışır.
15 Mevcut bir problemin çözümünde kullanılan yöntemler arasındaki farkları, avantaj ve dezavantajları tartışır.
16 Literatürdeki bir çalışmaya farklı yöntemler uygular ve problemin çözümü için yeni yaklaşımlar ya da yeni yöntemler önerir.
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 14 1 14
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 1 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 1 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 14 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Beliri bir ders kitabı yok, sürekli literatür taranması gerekiyor.
Yardımcı Kaynaklar yok

Ders İle İlgili Dosyalar