Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
INTERNAL COMBUSTION ENGINES I Birinci Düzey ME 306 Zorunlu 6 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri No requisties
Eğitimin Dili English
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. SELAHADDİN ORHAN AKANSU, DOÇ.DR. BİLGE ALBAYRAK ÇEPER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gor. H. Enes FİL
Dersin Veriliş Şekli face to face
Dersin Amacı To teach the basic principles of internal combustion engines and basic elements and functions of engines.To teach design and operating parameters of the engine performance of students,
Dersin Tanımı Required lecturer is given verbal and numerical information about the basic concepts of internal combustion engines.

Dersin İçeriği
1 Classification and Operating Principles of Internal Combustion Engines.
2 Analysis of Otto, Diesel Combined Cycle and compare of these cyles
3 Analysis of Otto, Diesel Combined Cycle and compare of these cyles
4 Four and two stroke engines
5 Ignition, combustion and Knock in the Otto engines
6 Ignition, combustion and Knock in the Otto engines
7 Problem Solutions
8 Ignition, Combustion, Ignition Delay in Diesel Engines
9 Midterm Exam
10 Ignition and Combustion, Ignition Delay in Diesel Engines
11 Fuels and Combustion Chemistry in internal combustion engines
12 Fuels and Combustion Chemistry in internal combustion engines
13 Creating mixture, carburetor and fuel injection systems in Otto engine
14 Create a mixture in Diesel Engines
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 To develop of solutions the implementation of the internal combustion engine
2 Understanding the cycles of the internal combustion engine
3 To learn of the types of internal combustion engines
4 Understanding the gasoline engine combustion and detonation limit
5 Learning combustion in diesel engines and ignition delay
6 Learning the mixture formation and combustion systems
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 18 18
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     91
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 32
Kısa sınav 1 8
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Safgönül B., Ergeneman M., Arslan E. ve Soruşbay C. İçten Yanmalı Motorlar, Birsen Yayınevi,
Yardımcı Kaynaklar Heywood J.P., Internal Combustion Engine Fundamentals, McGraw Hill Book Company, New York Stone R., Introduction to Internal Combustion Engines, SAE International, Third Edition, 1999

Ders İle İlgili Dosyalar