Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİYOLOJİK ARAŞTIRMALARDA MODEL ORGANİZMALAR Üçüncü Düzey TBT607 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. KAHRAMAN GÜRCAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüzüze
Dersin Amacı Model organizmaları öğrenmek
Dersin Tanımı Bu ders tarımsal araştırmalarda organizmaların genomik çalışmalarını kapsamaktadır

Dersin İçeriği
1 Model organizmalar
2 Model organizma araştırmaları
3 Belirli biyolojik veya tarımsal soruları çözmek için model organizmalar
4 Biyolojik modellerle yapılan deneyler
5 Model organizma: arabidopsiz
6 Model organizma: arabidopsiz
7 Model organizma: mısır
8 Model organizma: mısır
9 Model organizma: elma
10 Model organizma: elma
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Model organizmanın ne olduğunu tanımlamak ve model organizmaların neden ve ne zaman kullanıldığını açıklamak,
2 Model organizma araştırmalarında şu anda kullanılmakta olan postgenomik ve genetik teknolojileri tanımlamak ve açıklamak
3 Model organizmalarla ilgili derslerde eleştirel sorular sormak,
4 Bu model organizmaların kullanıldığı makaleleri eleştirel bir gözle okumak,
5 Belirli biyolojik veya tarımsal soruları ele almak için uygun bir model önermek,
6 Biyolojik modellerle yapılan deneyleri açıklamak
7 model organizmalar hakkındaki genomik veri tabanlarından belirli bilgileri almak için
8 Model organizmalar üzerine bir sunum hazırlarken bir meslektaş öğrenci ile işbirliği yapmak
9 Bir model organizma üzerinde yapılan araştırma sonucunda elde edilen bilimsel verileri meslektaş öğrencilerden oluşan bir dinleyici kitlesine sunmak.
10 Model organizmaları kendi araştırma konusuna uygulamak

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Doktora yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak
2 Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak
3 Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek
4 Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek
5 Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek
6 Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek
7 Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak
8 Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek
9 Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek
10 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
11 Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 42 588
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 10 100
Ödevler 10 10 100
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 1 1
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     794
AKTS     32.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 10 50
Yarıyıl içi toplam   70
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   70
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   30
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Makaleler

Ders İle İlgili Dosyalar